یکی از نقاط ضعف برجسته شورای شهر و شهرداری قزوین عدم اطلاع رسانی صحیح در خصوص اقدامات و برنامه های شهری است و علی رغم آنکه چندی بار این موضوع را متذکر شده ام نمی دانم چرا توجه جدی به آن نمی شود و نهایتا به ارائه یک گزارش عملکرد اکتفا می شود حال آنکه اطلاع رسانی صحیح در خصوص اقدامات و از همه مهمتر برنامه ها می تواند میزان مشارکت و نظارت شهروندان را در خصوص مدیریت شهری افزایش دهد و شهرداری نیز با ارتقا سطح و فرهنگ شهرنشینی شهروندان خدمات خود را سهل تر ارائه نماید. برای مثال واقعا قرارداد مشارکتی شهرداری و موسسه مالی و اعتباری مهر و شرکت انصار اقدام بی نظیری بود که خیلی کم به آن اشاره شد و یا بسیار اندکند شهروندان قزوینی که می دانند شهرداری قزوین از سهامداران بانک شهر است.

نمی دانم شاید این عدم اطلاع رسانی بواسطه ترس از شفاف شدن موضوعات و خواشی آن باشد. شاید….

3 Comments

  1. فکر نمی کنم این عدم اطلاع رسانی کافی – نا خواسته باشد . به هر حال یک دست صدا ندارد و دوستان دیگر حاضر به عنوان نماینده شورای شهر باید توجه بیشتری به افزایش مشارکت های مردمی داشته باشند . نوروزتان مبارک و ان شاء الله سال جدید -سال حضور و ظهور باشد .

  2. ربط و بی ربط says:

    سلام.زیارت قبول.در مورد جمع آوری زباله های سطح شهر موردی که مشاهده کرده ام و آن این است که در مناطق مختلف شهر جمع آوری زباله به صورت سلیقه ای میباشد.به طور مثال من دو کوچه در ۲ جای مختلف شهر سراغ دارم که کوچه اول از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به خیابان محدود تر از کوچه اول میباشد ولی ماموران زحمتکش شهرداری به درب منازل مراجعه و اقدام به جمع آوری زباله میکنند، ولی در کوچه دوم مردم باید زباله های خود را به سر کوچه برده و آنجا رها کنند و این مورد برای کسانی که ساکن ورودی کوچه هستند مشکلاتی از قبیل بوی بد زباله ، صدای جنگ گربه ها هنگام زیر و رو کردن زباله ها ، ازدیاد حشرات و …. ایجاد کرده است.جالب اینکه این ماموران جمع آوری زباله هر سال با نزدیک شدن عید با مراجعه به درب منازل درخواست عیدی مینمایند.
    ———–
    در صورت امکان آدرس کوچه ها را بفرمائید نحوه جمع آوری زباله در مناطق شهرداری متفاوت است
    حامد کبودوند

  3. جناب مهندس سلام
    بابا ما خیلی کوچکترازایناییم که به بیزنس منای بزرگی در رده حضرتعالی توصیه تجاری بکنیم ولی اگه حمل بر بی احترامی نیست شما کنار کار واردات یه دستی هم به بازار صادرات بکشی بدک نیست . مقول صادرات این همه اشک تمساحه ای که شما تهیه میفرماید بابا یه طرف زدید مرحوم کمالی شهردار پیشین رو کله فرمودید که ایشون منابع مالی شهرداری دراین شرایط بحرانی رکود اقتصاد جهانی و… درموسسه مالی شهر ( به لطف دوستان بانک شهر فعلی)به هدر داده شده (که کاملا نظریه درست وحکیمانه ای بود ) یه طرف دیگه امروز میفرماید بوق وکرنا درکنند ما سهام داربانک شهریم (که ان مرحوم کرده بود )بالاخره مانفهمیدیم ازنظر شما کاری خوبی بود یا نه .
    گرچه این تعریایی که شما میفرماید باید citibankامریکا باشه وگرنه این دکه سر ۴راه فردوسی به این حرفا نمیخوره .که با این روند بانک ساختن هم میشه نقل کارخونه موتورسیکلت وماکارانی ونوشابه و …. شما هم یه بانک تیزهوشانی بزنید تا بازارش گرمه .
    دوما موضوع انصار که به میمنت قراردادهای منعقده با شما هم خودشون شدن شرکت هم موسسشون مثه قبیله شد بانک که نه به دار نه به بار رو به صلاح نیست مطابق روال سیاسی حضرتعالی الان تبلیغات مثبت راجع بهش بکنند شما بفرمائید بکوبندشون اگه بعدها فازنداد که دوباره بگید “بنده ازآنجائیکه آدم تیز وهوشی بودم تشخیص دادیم کار به خنس میخورد ” اگر هم خوب شد که چشم مای عوام آب نمیخورد خوب شد هم بفرمایید اینها ضعیفند تبیلیغات بلد نیستندو خاکبرسر به هرحال بی عرضشان کنند …..
    ————–
    خدا را شکر که خودتون هم موندید که چکار کنید . ما در شورا نظراتمون را پیش خواهیم برد و شما مشغول همین افاضات باشید
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *