با پیشنهاد برخی نمایندگان فردا طرحی که براساس آن حق انتخاب شهردار از شوراهای شهر سلب و به دولت واگذار می‌شود، مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد

طی هفته گذشته، بسیاری از اعضای شوراهای شهر و برخی نمایندگان مجلس به انتقاد از این طرح پرداختند و آن را مغایر با اصول قانون اساسی و نافی ماهیت وجودی نهاد شورای شهر دانستند.

هزاران عضو شورای شهر و مدیران شهری در سراسر کشور به انتظار این روز نشسته‌اند تا ببینند آیا نمایندگان با تصویب طرح، اختیارات شوراها را محدود می‌کنند یا با رد آن بر مشارکت مردم در اداره شهر، مهر تاییدی دوباره می‌زنند.

12 Comments

  1. سلام
    دوستان هم اردوگاهی شما که اکثریت مجلس را در اختیار دارند در آزمون سختی قرار گرفته اند . ظاهرا قصد بر این است که این یادگار ارزشمند دکتر خاتمی در زمان ریاست جمهوریشان(نهاد شورا) کم اثر شده و به شیر بی یال اشکم دمی بیشتر نماند
    —————-
    اولا نهاد شورا یادگار حضرت امام (ره) است که در ابتدای انقلاب شکل گرفت ثانیاً باید عرض کنم اکثر نمایندگانی که این طرح را امضاء کرده اند از طیف شما و جزو منتقدان دولت هستند.
    حامد کبودوند

  2. آقای کبودوند به نظر من اگر شما به جای سیاست به مسائل شهری و شورا بپردازید بیشتر موقق خواهید شد. چون در استدلالتان منطقی وجود ندارد خودتان را به بیراهه و یا همان حماقت می زنید که با این کار خودتان را زیر سوال می برید. سایت جنابعالی می تواند محل خوبی برای ارتباط شهروندان با شما باشد.
    ————-
    به جای توهین مصادیق استدلالهای غیر منطقی را بفرمائید. بسیاری از شهروندانی که به این سایت مراجعه می کنید دیدگاه شما را ندارند.
    انصاف همواره چیز خوبی بوده است.
    حامد کبودوند

  3. تجربه نشان داده هر گاه حاکمان مردم را از خود بدانند و مسئولیت های خود را در چارچوب قانون به آنها واگذار کنند هیچ گاه ضرر نکرده اند . من به چشم آثار مثبت شورا ها را دیده ام حتی در شهرهای کوچک . آرزو می کنم که مجلس هیچگاه اختیارات شورا ها را کم نکند . آقای کبودوند به ورودی و خروجی قزوین – رشت سر زدید ؟ من می دانم که آبروی شهرمان مهمتر از تعلقات فکری ما است . شما چه فکر می کنید ؟
    ———————
    مواضع بنده در شورای شهر کاملا مشخص است ، پیگیری امور مربوط به شهر وشهرداری سرلوحه کارهای من است و مصادیق آن هم مشخص است . در ضمن شورای شهر یک نهاد جمعی است و اقلیت در آن باید به نظر اکثریت احترام بگذارد.
    من فکر می کنم مشارکت شهروندان در اداره شهر از هر چیزی مهمتر است.
    حامد کبودوند

  4. آقای کبودوند شهری مثل قزوین فاقد یک بازیگاه است. بازیگاه پارک ملت برازنده مردم قزوین نیست. چرا ما نباید یک شهر بازی مدرن داشته باشیم؟
    ———————
    بله تذکر شما درست است ولی جهت اطلاع مجموعه تفریحی سرزمین سحرآمیز با مشارکت شهرداری بیش از یکسال است که فعالیت دارد و همچنین ۲ مرکز دیگر نیز از شهرداری جواز ساخت گرفته و در حال ساخت هستند البته قبول دارم که برای شهر قزوین کافی نیست اما ساخت بازیگاه ها در همه جا توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و شورا و شهرداری آماده هرگونه مساعدتی هست. اگر مصداقی سراغ دارید که تمایل به ساخت بازیگاه داشته است و در شهرداری از او استقبال نشده بفرمائید.
    باز هم از تذکر شما ممنون و مطمئنا پیگیر مشارکت بخش خصوصی خواهیم بود
    حامد کبودوند

  5. با سلام

    آقای کبودوند اصل شورا در قانون اساسی مصوب و مورد تایید مردم از اول انقلاب وجود داشت و اگر کمی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که مرحوم طالقانی از پیشگامان ارائه این اصل بودند . منظور من از یادگار ارزشمند دکتر خاتمی این بود که این اصل تا زمان ریاست جمهوری ایشان متروک و غیر اجرایی بود و نامبرده در تبلیغات انتخاباتی خود وعده احیای این اصل را دادند و الحق و انصاف مانند دیگران ! وعده خود را فراموش نکردند و یا از اصل منکر آن نشده و آن را در دومین سال دولت اجرایی نمودند.
    همین جناب احمدی نژاد ۲۴٫۵ میلیونی ! زاییده همین اصل احیا شده شورا در زمان دولت اصلاحات هستند و اگر حضور ۱۰ درصدی مردم تهران در انتخابات دومین دوره شورا نبود و نمایندگان پارلمان شهری تهران با حد اکثر ۵۰ هزار رای وارد شورا نمی شدند شخصی مثل احمدی نژاد هم شهردار نمی شد و بعدا به ریاست جمهوری نمی رسید.
    از طرف دیگر اگر طراحان طرح مزبور افراد اقلیت هستند ولی تصویب این طرح نیاز به رای اکثریت را دارد که در اختیار هم فکران شما است و صداقت اینان در همچنی جاهایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
    موفق باشید
    ——————
    اولا قانون شوراها توسط امام راحل (ره) ابلاغ و در همان ابتدای انقلاب هم اجرایی شد و مجددا در زمان آقای خاتمی احیا گردید.
    ثانیا همین آقای احمدی نژاد آنقدر عرضه داشت که از فرصت بدست آمده خدمت گذاری در شهرداری اعتماد مردم را به خود و همفکران خود در مجلس و شورای بعد و ریاست جمهوری جلب کند نه مثل بعضی از فرصت طلب ها که با عملکرد نابخردانه خود باعث شدند تا ۵ انتخابات پی در پی را با شکست بگذرانند.
    ثالثا با درایت اکثریت اصولگرای مجلس طرح نمایندگان اقلیت امروز یکشنبه با مخالفت قاطع رد شد. و باز هم صداقت و اعتقاد به مردم توسط جریان اصولگرا مشخص شد.
    حامد کبودوند

  6. اگر منظور شما از مشارکت در اداره شهر تذکر دادن ، تمیز نگه داشتن شهر و از این دست کارها بنده با شما موافقم ولی منظور نگارنده کارهای عمرانی مثل آسفالت کردن ، نصب چراغ های چشمک زن است . جنابعالی مستحضر هستید که کارهای ذکر شده نه امکان آن هست که شهروندان انجام دهند نه زیبنده است که انجام شود ( در نظر بگیرید که هر شهروند یک سطل قیر و آسفالت دستش بگیرد و چاله های شهر را پر کند ) ولی اگر پافشاری دارید که ما این کارها را انجام دهیم پس می شه بفرمائید مردم شما را برای چی انتخاب می کنند ؟
    ——————
    اگر منظور شما از مشارکت مواردیست که ذکر کردید که جای بسی تاسف است ولی مشارکت مردم یعنی نظارت عمومی و همرامی مدنی با مجریان . امیدوارم مصادیق آنرا به گونه دیگر تعریف نکنید.
    حامد کبودوند

  7. سلام
    ،با توجه به عدم رسیدگی مشکلات شهری و ارزش نهادن به خواسته های مردم،شاهدبی اعتمادی مردم نسبت به شورای شهرمی باشیم،به نظر میرسدشورای شهرومجموعه شهرداری هیچ برنامه خاص وکلان شهری (پل،مجموعه های تفریحی،فرهنگی وگردشگری،تعریض ورودی و خروجی های شهر………..)رانداردو تمام توان خود راصرف سنگفرش پیاده روهاکرده و به آن اسرار دارد.آقای مهندس مگه شما مسئولین تو این شهر زندگی نمیکنید،این چاله چوله هارو نمیبینید یا ماشینای مدل بالاتون باعث میشه اونارو حس نکنید.این دور برگردونا یا سرعتگیرای خطرناک چراغ چشمک زن نمیخان،نه مردم اونارو حفظ شدن که کجای شهرن…………….لطفا نذارید مردم بی تفاوت شن
    ————————-
    ۱- تقریبا همه می دانند که من ماشین مدل بالایی ندارم
    ۲- اگر دفترچه بودجه شهرداری را ببینید مطمئنا از برنامه های کلان شهرداری و شورا مطلع می شوید.
    ۳- پیاده رو سازی یکی از کارهایی است که شهرداری انجام می دهد
    ۴- تذکرات منصفانه شما وظیفه ما را سنگینتر می کند امیدوارم در این مدت باقیمانده وضعیت شهر بهتر شود.
    ۵-شورا یک نهاد نظارتی جمعی است و اقلیت باید به نظر اکثریت احترام بگذارد
    حامد کبودوند

  8. مارادونا says:

    من یکی از آن۷- ۶ میلیونی هستم که به احمدی نژاد رای دادم .می خواستم بپرسم تاخیر ۵ روزه احمدی نژاد در اجرای دستور رهبر چه پیامی دارد؟ اگر ایشان برای جایگاه ولی فقیه خواب شوم دیده اند و احیانا در ولایتمداری شان به بیراهه رفته اند ، برویم رای خود را پس بگیریم.
    ——————
    همه ۲۴ میلیونی که به احمدی نژاد رای دادند بخاطر ولایت پذیری و حرکت در مسیر امام و انقلاب او را انتخاب کردند و همگان شاهد بودند پس از انتشار نامه حضرت آقا بلافاصله نظر ایشان اجرا شد
    حامد کبودوند

  9. مارادونا says:

    آقای کبودوند یا مردم را خر فرض کرده اید و یا اینکه خودتان را به کوچه علی چپ زده اید. تاریخ و ارسال نامه رهبری به احمدی نژاد ۲۷/۴/۸۸ بوده و پس از عدم تمکین رئیس جمهور مسئولین نظام مجبور به رسانه ای شدن این نامه می شوند. درضمن آقای احمدی نژاد مشایی را عزل نکردند بلکه این خود شخص مشایی یود که در تاریخ ۲/۵/۸۸ استعفا کرد. به جنابعالی پیشنهاد می دهم اگر سواد خواندن و نوشتن دارید کمی مطالعه داشته باشید تا در اظهار نظرتان شبهه توهین به وجود نیاید.
    ——————
    با آنکه می دانم علت عصبانیت شما از کجاست ولی باید بگویم که اولاً مگر شما از مسئولین نظام هستید که می دانید به چه دلیل نامه مقام معظم رهبری رسانه ای شد؟ همانطور که نزدیکان ریاست محترم جمهور اعلام کردند ایشان در این فرصت در پی اتخاد تصمیمی بود تا حکم حکومتی حضرت آقا بگونه ای عمل شود که فرصتی بدست فرصت طلبان نیافتد که در اقدامی غیراخلاقی این نامه منتشر شد، دوماً متن پاسخ نامه ریاست جمهور به حضرت آقا مشخص است فلذا پیشنهاد می کنم از ادبیات دیپلماتیک و معنای استعفا در آن کمی اطلاع بیشتری پیدا کنید.
    حامد کبودوند

  10. مارادونا says:

    بازی با کلمات !!! هنوز ناشی هستید اما روندتان رو به جلو است. موفق باشید
    —————-
    حالا شد بازی با کلمات ، اگر استدلالی دارید بفرمائید.
    کبودوند

  11. پذیرفته ام که سخت ترین کار دنیا محکوم کردن یک نادان است
    ———————-
    پس شما هم نظر مرا پذیرفتید.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *