سرانجام قزوین ششمین استاندار را بخود دید. استانداری که هر چند بنا به سوابق ، توانمندیها، شناخت قبلی و پتانسیل جوانی توانسته است اعتماد ریاست محترم جمهور را به منظور اداره استان قزوین جلب نماید ولی بلاشک کاری بس دشوار در پیش رو دارد. با روی کار آمدن دولت اصولگرا مردم استان و بالطبع احزاب ، تشکلها و جریانهای سیاسی انتظار داشتن پس از دوران اصلاحات ، استانداری قوی و توانمند بتواند عقب ماندگیهای فرا روی این استان تازه تاسیس را جبران نماید و از این رو انتظارات و پیشنهادت فراوانی به دولت نهم ارائه شد تا سرانجام چهره ای نام آشنا و با سابقه بعنوان اولین استاندار قزوین در دولت نهم معرفی شد که علی رغم توانمندیها ، تلاشها و تجربه های فراوان حواشی همیشگی در استان قزوین گریبانگیر وی نیزگردید و آنگونه که شایسته بود نتوانست انتظارات فراوان استان را به نحو مطلوب پاسخ دهد فلذا دولت نهم در سال پایانی خود فرد دیگری را بعنوان استاندار قزوین معرفی نمود ، فردی که بنا بر مشی و ویژگیهای فردی و با استفاده از تجربیات فراوان توانست فضای متلاطم و ملتهب استان قزوین را به آرامشی نسبی برگردانده و به تبعیت از ریاست محترم جمهور با حضور در میان اقشار مختلف مردم تلاش کرد رضایتمندی مردم ، مسئولین و جریانات مختلف را جلب نماید . هر چند دایره مهرورزی مهندس طاهایی برخی از خطوط قرمز اصولگرایان استان را در می نوردید ولی جذابیت شخصیت فردی وی در کنار اعتماد مطلوب و مناسب ریاست محترم جمهور به ایشان باعث گردید تا استان قزوین به یک ثبات نسبی برسد که البته همین اعتماد مطلوب و مناسب سبب شدد تا به منظور اهداف کلان کشور ریاست محترم جمهور تشخیص دهند که مهندس طاهایی خدمت خود را در استانی بزرگتر و حساستر ادامه دهند و فرد دیگری جایگزین ایشان شود. هر چند این قبیل جابجایی ها در هر دولتی طبیعی و معقول به نظر می رسد ولی اظهار نظرهای پیرامون این تغییر در استان قزوین قابل تامل است. عباراتی همچون “پایان آرامش ” و یا “خسارت مضاعف” که از سوی طیفهای مختلف سیاسی استان به گوش می رسد از این حکایت دارد که ششمین استاندار قزوین نیز باید منتظر کم لطفی های همیشگی برخی گروه ها و چهره ها چه از جریانات مدعی اصولگرایی و چه از جریانات مدعی اصلاحات باشد اما مطمئنا حامیان مردمی دکتر احمدی نژاد که همواره با اقتدا به رهبر فرزانه انقلاب از سیاستهای اصولی و مستحکم دولت حمایت کرده است این انتخاب را نیز به فال نیک گرفته و امیدوار است کام مردم شریف استان قزوین با تلاشها و پیگیریهای استاندار جدید همچون استاندار سابق از خدمات دولت عدالت گستر شیرین شود و انتظار دارد آقای استاندار ضمن جلوگیری از حرکات مذبوحانه برخی افراد که ذره ای به سیاستها و دیدگاههای دولت دهم اعتقادی ندارند و تلاش می کنند فضای استان را به التهاب بکشانند با استمرار سیاستهای استاندار سابق که همان سیاستهای دولت محترم می باشد در راستای اعتلای استان تلاش وافر نمایند

1 Comment

  1. سلام آقا حامد. من توی ۴ سال اخیر هیچ تغییر شگرفی در قزوین ندیدم!! آخه نسبت تغییراتش به اندازه همون ۴ سال آخر خاتمی بود(حالا خوشبینانه ببینیم یه کم بیشتر)من واقعا نمیدونم چرا هیچ اقدام موثری تو این خراب شده انجام نمی شه؟؟؟؟؟ نه یه پارک درست و حسابی! نه یه خیابون درست و حسابی؟ واقعا چرا؟ شما به عنوان شورای شهر کدوم طح عظیمی رو فعال کردین؟ پروژه شهید انصاری که در حد حرف فعلا! خیابون خیام که عرضش نصف شد؟ خیابون فردوسی جای پارک نیست آیا یه پارکینگ طبقاتی واسه اون محدوده نیاز نیست؟یا یه پل روگذر واسه جاهای مختلف شهر؟ ببینید اینا ربطی به دولت اصلاحات یا اصولگرا نداره! تو هم دوره ها داغون بوده و هست. اینو نمیشه ماست مالی کرد. وقتی درآمد دولتی چند برابر میشه خوب توقع مردم هم باید چند برابر بشه نباید بشه؟ خوب انتظار ها بالا می ره. حالا حجم پروژه های به اتمام رسیده(تصویب شده.در حال اجراو از این قبیل حرفای اداری رو قبول ندارم)یا ۹۰% تموم شده چقدره؟
    آقا حامد من نظرم اینه که نباید همه چی رو سیاسی دید.سیاست ۲۰% خدمت رسانی ۸۰% ولی الان برعکس شده(قبول کنیم که برعکس شده) قبلا هم بود قبول دارم ولی کی واقعا باید تموم شه؟ وقتش نیست؟ این دولت اگه راست میگه بیاد نشون بده مردم خودشون میفهمن. شما به عنوان شورای شهر بیا نشون بده.۴ تا پروژه درست ودرمون رو راه بنداز. نه اینکه میدون ولیعصر بشه ۴ راه(به جای یه زیرگذزی رو گذری) یا رنگ کردن جدول ها(البته این ها هم خوبه ولی اساسی و کافی نیست).
    ——————————
    اینکه برای شهرتون دغدغه دارید خیلی خوبه و من و همکاران باید پاسخگوی این دغدغه ها باشیم اما خوبه با دقت بیشتری به شهر بنگرید . اینکه ضعفها فراوان است شکی در آن نیست ولی آیا شهرک مینودر و کوثر ۴ سال پیش همین جوری بود.؟ آیا راه آهن و جنوب قزوین تغییر نکرده؟ اخیرا به هادی آباد رفتید؟ الان تو شهرمون آب گرفتگی هست ولی سیلها و آب گرفتگیها ۱۰ سال پیش قزوین را یادتون هست؟ نمی خواهم بگویم خیلی کار شده ولی کدامیک از کارهای شورای شهر و شهرداری سیاسی بوده و توجه به مردم نشده؟ تذکرات شما مغرضانه نیست ولی آیا واقعا منصفانه هست؟
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *