یکی از مشکلاتی که همواره پیش روی مدیران شهری بوده  بحث توسعه زیر ساخت است و این موضوع در شهرهای تاریخی همچون قزوین و بالخصوص در بافت های مرکزی و رینگ هسته مرکزی نمود بیشتری دارد و اولین راه حلی که مطرح می شود تعریض خیابانها و تخریب بافت و احداث خیابانهای جدید است که مطمئنا بهترین راه حل نیست و معضلات اجرایی خاص خود را دارد.

در شهر ما نیز مسأله ترافیک و عبور و مرور شهری کم کم از یک مشکل به یک معضل تبدیل شده است و ضرورت دارد که توجه جدی به صورت گیرد و در همین راستا نیز شورای شهر فعالیتهای شهرداری را در سال ۸۹ متمرکز بر حوزه بهبود عبور و مرور شهری کرده است و احداث حداقل ۳ پل رو گذر در تقاطع های عمران ، نادری و باهنر در سال آینده به همین منظور است، اما در کنار صرف چنین هزینه های گزافی اگر شهروندان گرامی با مشارکت در توسعه فرهنگ شهرنشینی مدیران شهری را یاری کنند شاید بتوان بازده چنین هزینه هایی را چندین برابر کرد. هر چند ردیفهای متعددی در حوزه آموزش شهروندی از سوی شورا برای شهرداری تعریف شده ولی اصل مشارکت شهروندان در این امور پارامتر اصلی است.

 تقلیل عرض مفید یک خیابان به یک خط عبوری بواسطه توقف های نادرست برخی شهروندان این شائبه را ایجاد می کند که شاید توجه بیشتر به بحث فرهنگ شهرنشینی یک ضرورت است

عدم توجه به چراغ های راهنمایی و تعدی به حقوق عابران از سوی رانندگان و بالعکس موضوعیست که تقریبا در شهر ما رایج است و تنها توسعه زیر ساختها به حل آن نمی انجامد پس باید همگی در این امور مشارکت نماییم.  

پ.ن۱:عزل آقای صانعی از مقام مرجعیت توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

پ.ن۲: بیانیه هفدهم میرحسین موسوی بدون سانسور ! نقد ، نظر و تحلیل توسط شما

پ.ن۳:مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی:مردم فریب بیانیه ها را نمی خورند

2 Comments

  1. m8942001@yahoo.com مهدی says:

    استاد نشون دادن این عکس البته از ادب شما بود. خیلی هم از مدعیان دین و ادب بعید نیست منتشر کردن این چیزها. اما در مورد خلع مرجعیت دیگه همه می دونند که کی باید خلع مرجعیت بشه. کسی که ره صد ساله رو یه شبه رفت. کسی که یه بیچاره ای بهش گفت که تو در حد مرجعیت نیستی و در واقع نظر اون هم نبود، نظر خیلی از علمای دیگه هم بود ، مجبور شد تا اخر عمر خونه نشین بشه. این هست مرام حکومت اسلامی.
    اما از این بحثها بگذریم در حوضه بحث شهری به نظر من عابرین پیاده هم باید فرهنگ شهری رو حفظ کنند. اینکه هر کسی از هر جای خیابان رد می شه خودش در بوجود اوردن ترافبیک کم تاثیر نیست. کاری که می شه کرد اینه که یه سستمی تعبیه کرد که عابران هم در صورت خلاف بتونند جریمه بشن. یادداشت کردن شماره ملی اونها و جریمه کردن میتونه یه را حل باشه.
    ————————
    من نمی دانم چه چیز این عکس خلاف ادب بود. در ضمن کمی از سوابق مبارزاتی و خدمات ارزشمند آن برزگواری که مد نظرت بود اطلاع داشتی هرگز چنین حرفی نمی زدی.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *