انسان مرکب است از دو بُعد “معنوی یا ملکوتی” و بُعد “حیوانی یا ناسوتی”و این دو جنبه دائما در جنگند. اگر روح و جنبه معنوی ما غلبه کند ما سرافرازیم با وجود اینکه کسی را زمین نزده ایم ، بلکه خودمان را زمین زده ایم، اما سرافرازیم و اگر برعکس شد یعنی جنبه مادی ،بُعد معنوی را زمین زد سرافکنده ایم ، شرمنده ایم با وجودی که کسی ما را مغلوب نکرده بلکه خودمان جنبه معنوی را زمین زده ایم ، پس آدمیت ما به بُعد ملکوتی ماست.

آدم کسی است که وجدان اخلاقی ،گذشت ، دیگرگرایی و فداکاری در زندگی اش باشد ، اگر آه مظلومی را بشنود ناراحت شود،گریه کند ، خوابش نبرد. به قول روایات: آدم کسی است که اگر دست بینوایی را گرفت خوشحال شود و بنای زندگی اش این باشد که دیگر گرا باشد نه خود گرا.

برگرفته از بیانات آیت الله مظاهری

با کمی تامل در این فرمایشات ببینیم کجا هستیم؟

4 Comments

  1. جواد پناهی says:

    آدم کسی است که وقتی اطمینان دارد قبور شهدا را شخم زده اند. مرد باشد و آدم و واقعیت را به مردم بگوید نه اینکه دروغ بگوید و بعد هم فکر کند که مردم غیر آدمیزادند.آقای آدم!بیا در همین دنیا آدم شوی. چرا که معلوم نیست آن دنیا فرصت برای چانه زدن با خداباشد!
    —————–
    من اطمینان دارم قبور شهدا را شخم نزده اند هر چند بی تدبیری فراوانی روی داده اما کسی که تهمت و افترا می زند نمی دانم چه خواهد کرد در سرای باقی؟
    حامد کبودوند

  2. آقای مهندس اگر دلیل و مدرکی دارید بر روی سایت بگذارید تا حجت بر بقیه هم تامام شود !
    اینکه همه بگویند و ۳و۴ نفر انکار کنند روال عادی و رایج ایرانه . کلا انکار جزء لاینفک مسئولین کشور تو این ۳۰ سال بوده.
    —————–
    واضح ترین و مستند ترین دلیل فیلم دوربین های مدار بسته امامزاده (ع) است که با توجه به حساسیت موضوع در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گرفته و پس از تائید آنها حتما منتشر خواهد شد تا هر کس که در او غش باشد رو سیاه شود. در ضمن ۳۰ سال است که دشمنان این انقلاب از تهمت و دروغ دریغ نکرده اند ولی هیچگاه برای ادعاهایشان مستندی ارائه نکرده اند. کلاً انگار جزء لاینفک منافقین تو این ۳۰ سال بوده.
    حامد کبودوند

  3. تو فقط آدم هستی که این جنایت سیاه را دیدی ولی برای یه سکه نجس که از خون سگ هم کثیف تر است خانواده شهدا را فروختی ؟ وای بر تو برو توبه کن تا دیر نشده؟
    ————-
    وای بر هر عیب جوی طعنه زننده ای ، مطمئنا موضع گیری و بیان مطالب هر فردی به میزان اعتقاد او به روز جزا و معاد است
    حامد کبودوند

  4. پس بحث تمام تا شما فیلم رو منتشر کنیدو
    و اگر … و اگر نکردید یعنی…………….
    —————
    و اگر این فیلم منتشر شد یعنی …………………….
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *