کسانی که با حوزه طب سنتی و ایرانی سر و کار داشته باشند بعید است اسم استاد خیراندیش را نشنیده باشند ، وی پژوهشگر و محقق در زمینه طب اسلامی و طب سنتی و رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران است ، چون خیلی با طب سنتی و ایرانی آشنایی ندارم ایشان را نمی شناختم ولی برخی از همکاران شورای شهر از مشتریان پر و پا قرص ایشان هستند. بگذریم! اینها مقدمه ای بود بر این موضوع که استاد خیراندیش و همکاران وی قصد دارند تا بصورت مشارکتی با شهرداری قزوین در اراضی فدک یک دهکده سلامت ایجاد کنند و این موضوع دستور جلسه دیروز شورایعالی سرمایه گذاری شهرداری قزوین بود.

یکی از دستاوردهای مهم دوره سوم شورای شهر که  با افتخار می گویم از پیشنهاد دهندگان تشکیل آن من هم بودم راه اندازی شورایعالی سرمایه گذاری شهرداری قزوین است و این شورا در مدتی که از تاسیس آن گذشته به دستاوردهای بسیار ارزشمندی رسیده است ازجمله در جلسه دیروز توافق احداث مجموعه ۵۰ هکتاری دهکده سلامت با مشارکت بخش خصوصی و تیم استاد خیراندیش در اراضی فدک صورت گرفت.

طبق این توافق پس از ۶ ماه مطالعات اولیه ظرف مدت ۲ سال این دهکده با ۱۰ هکتار در فاز اول به بهره برداری خواهد رسید و در برنامه توسعه تا ۵۰ هکتار گسترش پیدا خواهد کرد. در این طرح زمین و مجوزهای مربوطه آورده شهرداری و احداث و نگهداری بر عهده سرمایه گذار می باشد

دهکده سلامتی به مجموعه های اقامتی گفته می شود که خدمات سلامتی را به میهمانان خود ارائه می دهند . نمونه کامل آن ایجاد یک محیط طبیعی و به دور از آلودگی های زندگی شهری و ارائه خدمات طب سنتی و گیاه هان دارویی در محیط به مراجعه کنندگان است.

امیدوارم از ایندست سرمایه گذاریها در شهر ما افزایش یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *