چند وقتی است فضای شورای شهر درگیر موضوعات خاصی است هر چقدر خواستم از کنار آنها ساده بگذرم نشد، مجبور شدم حرکتی را شروع کنم گام اول این حرکت نطق پیش از دستوری بود که امشب در صحن شورا قرائت کردم . متن این نطق هم اینه:

باسمه تعالی

با عرض تبریک حلول ماه گرانقدر ذی الحجه و آرزوی درک فیوضات و معارف این ماه مبارک و به امید آنکه چنین ایامی را در سرزمین وحی حاضر باشیم

همچنین تشکر می کنم که هر چند با کمی تاخیر ولی این فرصت در اختیار اینجانب قرار داده شد تا مطالبی را از جایگاه نماینده مردم شهر قزوین در شورای اسلامی شهر بیان کنم.

بدون شک همه شهروندان قزوین متوجه این موضوع شده اند که شورای اسلامی شهر در دوره سوم تمام اهداف و برنامه های خود را معطوف افزایش کیفیت زندگی شهروندی همشهریان قزوینی نموده است و مدیران اجرایی شهرداری نیز بالخصوص در دو سال گذشته تمام هم و غم خود را معطوف این موضع کرده اند.

رونق و شتاب اجرای پروژه های کلان شهری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نشان از این دارد که می شود در شهر قزوین نیز با تلاش و همت اقدامات ارزشمندی را رقم زد و این یعنی که توان اجرایی شهردار منتخب شورا و مدیران شهرداری بیشتر از آنچه می نماید هست و باید تلاش کرد تا این پتانسیل مطلوب به منصه ظهور برسد

اما آنچه که مرا وا داشت تا در قالب نطق پیش از دستور به بیان مطالبی بپردازم کم توجهی به قانون از سوی برخی افراد است که ترجیح مصلحت را بر اجرای قانون در اقداماتشان عیان است

مدیریت شهری قزوین ، شورای شهر و شهرداری اگر قصد دارد با شتابی فراتر از گذشته مسیر توسعه و تحول قزوین را طی کند باید قانون را نصب العین خود قرار دهد و مسکوت گذاشتن یا عبور از قانون به انحاء و روشهای مختلف بواسطه اینکه با سلیقه برخی مطابقت ندارد آفت بزرگی است که سالهاست گریبانگیر مدیریت شهری است

برخی با بیان اینکه مصلحت ایجاب می کند با مسکوت گذاشتن قانون و یا بی توجهی به آن موجبات اقداماتی را فراهم می کنند که خسارات آن شاید چندین سال دیگر نمود پیدا نماید همانطور که برخی انتخابها در سالهای گذشته ، عقب ماندگیهای فعلی را رقم زده است اما غافل از آنکه هیچ مصلحتی بالاتر از عمل به قانون نیست.

مطمئنا همگان بر ضرورت و الزام پیوست مطالعات اجتماعی برای تمامی طرحهای شهری اذعان دارند ولی علی رغم آنکه چندین بار شخصا این موضوع را متذکر شده ام  اما هیچ اراده ای برای تحقق این امر در شهرداری مشاهده نکرده ام آیا اگر چنین اقدامی مورد توجه شورای شهر و شهرداری می بود ما اکنون در خصوص طرح المان میدان مینودر با مشکل مواجه بودیم؟

نتیجه ساعتها بررسی و صرف هزینه برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سازمانهای شهرداری چه بوده است ؟ آیا قانونگذاران هیچ انتظاری از وضع این مهم نداشته اند؟ نحوه برخورد با مسببان اجرای پروژه های چون مسیر سابق بلوار شهید لشکری تکلیف را برای بسیاری دیگر مشخص کرده است؟

نگاهی گذرا به وضعیت پرونده های حقوقی شهرداری و میزان احکام و آرا کمیسون ماده ۱۰۰ شهر قزوین که در مراجع قضایی بالادستی نقض شده گویای چه مطلبی است؟

مگر نه آنکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که کارهای خود را به مردم بگویید تا دشمنان و شیاطین نگویند کاری انجام نشده است ، با این نگاه هیأت رئیسه شورای شهر قزوین تا کنون چند بار از پتانسیل و تریبون سخنگوی شورای شهر برای بیان سیاستها و اقدامات انجام شده در دوره سوم استفاده کرده است

مگر نه آنکه سیاستگذاری فرهنگی مدیریت شهر باید در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رقم بخورد و شهرداری قزوین بارها اعلام کرده است نگاه اجتماعی و فرهنگی به شهر دارد پس چرا در کل این شهر یک متر مربع تبلیغات محیطی برای ارتقا فرهنگ شهروندی وجود ندارد البته اگر فرهنگ شهروندی را آنگونه که برخی برداشت می کنند تعریف کنیم  اقدامات زیادی انجام می شود که نتایج برخی از آنها تجمع است در دفتر رئیس شورای شهر.

چرا هیچ نظام مشخص و مدونی برای درآمد تبلیغات محیطی در شهرداری قزوین وجود ندارد؟ آیا همکاران محترم شورا و شهردار محترم از درآمد سالهای ۸۸ و ۸۹ تبلیغات شهری شهرداری قزوین مطلع هستند؟

آیا تمامی مبالغ دریافتی شهرداری از شهروندان مبتنی بر قانون است یا تفاسیر شخصی و سلیقه افراد در آن تاثیرگذار است؟

مگر نه آنکه کمترین معیار تکریم ارباب رجوع معرفی حقوق و اختیارات شهروندان است پس چرا علی رغم تذکرات چندباره  مصوبات شورای شهر در خصوص وضع عوارض و دریافت بهای خدمات اطلاع رسانی نمی شود؟

منظور از سیاستگذاری و راهبری در مدیریت شهری چیست؟ اینکه روابط عمومی شهرداری بدون مصوبه شورای شهر در مطبوعات از فروش اوراق تراکم می گوید اتفاقی است یا عادت به اینکه باید شورا را در کار انجام شده قرار داد

از این دست موارد کم نیست و تنها عامل آن این است که مصلحت فدای قانون شده است و بی توجهی به قانون رویه غالب !!!

و مسئولیت مستقیم آن بر عهده کسانی است که سلیقه شخصی را بر قانون ترجیح می دهند.

والسلام

حامد کبودوند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین دوره سوم

7 Comments

  1. آقای محترم خودشما چه کردید !؟بعنوان عضوشورا شهر که اینقدر ادعا دارید اصلا وظایف شما چیست؟آیا فقط نطق کردن را یاد گرفتید؟!چرا فقط دنبال سیاسی بازی هستی!؟مردم خسته شدند بیا کارهایی که دراین مدت کردید را تشریح کن مثل رئیست احمدی نژاد کم خالی بندی کن! دست همه شما برای مردم روی شده !!!!!!!!!!!
    ————–
    عقده گشایی و لحن شما کاملا نشان می دهد منظور از مردم چه کسانی هستند مردم همانهایی هستند که ما را انتخاب کردند و ما هم در این ایام خدمتگزار آنها بودیم و هستیم شما اگر تعصب و غرض ورزی چشمهایت را نبسته بود اقدامات شورا مثل تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای توجه به جنوب شهر احداث تقاطعهای غیر همسطح و … را می دیدی اما افسوس….
    حامد کبودوند

  2. خیلی خوب بود
    البته مواردی هم بنده حقیر به نظرم میرسه:
    ۱-مطمئنا” اگر نظارت بیشتری از سوی شهرداری محترم بر روی حفاری های شهری صورت بگیره ما شاهد چاله های فراوان در خیابان های شهر نخواهیم بود(لازم به ذکر است اکثر سازمانها و نهاد های که از سوی شهرداری مجوز حفاری میگیرند بعد از حفاری به خوبی آن زمین را آسفالت نمیکنند یا اینکه با بی تفاوتی روی کپه ای از خاکها(بدون زیرسازی) آسفالت را انجام میدهند.
    ۲-خیلی وقت است که در فضای شهری تابلوهایی برای آگهی تبلیغاتی و ترحیم(جدای از قبلیها)پیش بینی نشده است یا به خوبی سازمانهی نگردیده است.
    ۳-تا به حال سهل انگاری مسئولین شهری ناشی از عدم اطلاع از وضعیت هواشناسی چند بار مردم را گرفتار آب گرفتگی در معابر کرده است؟!
    ۴-پیشنهاد میکنم با همکاری بنیاد شهید و سازمان زیباسازی عکسهای شهدای شاخص استان در دیوارهای شهر نقاشی شده و علاوه بر زیبا سازی شهری به فرهنگ شهادت در شهر نیز توجه بیشتری شود.

    ممنون از توجه شما به شهرمون قزوین

  3. میگم عضومحترم شورا چرا اینقدر زودعصبانی میشی!؟چرا صبرتان کم است!؟ مواظب باش اگرادامه بدی دورازجان سکته میکنی دیکه قزوین بی عضوجوان میشه! راستی توان انتقاد بذیری هم که نداری !باید توان انتقادبذیریت را ببری بالا! برای شما آرزوی سلامتی دارم!
    ————-
    مطمئنا هر وقت بین تخریب و توهین با انتقاد فرق گذاشتی حرفت پذیرفته می شود وگر معطلی!!!
    حامد کبودوند

  4. جناب مهندس این گوشه ای از بی قانونیهایی که در شهرداری اتفاق میفته ومهر مصلحت روش میزنن ای کاش سری هم به سازمانهای شهرداری بزنیدو ببینید اونجا چه خبره حق کشی تا…..البته اگه شورا ۹تا کبود وند داشت شاید تاحدودی مسائل برطرف می شد اما الان فقط در حد یه نطق پیش از دستوره
    ———-
    مطالبه حداکثری از سوی آحاد جامعه اصولگرایی شرایط را به سمت مطلوب سوق خواهد داد
    حامد کبودوند

  5. سرباز ولایت says:

    سلام مهندس.
    اخیرا در خصوص یکی از مسءولین جبهه پایداری و داشتن گرین کارت ایالات متحده ایشان صحبتهایی در رسانه ها شد.مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه گفته است:
    “با این وجود رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه و فردی که سال ها در منصب های مختلف وزارت امور خارجه نقش آفرین بود تاکید می کند که داشتن گرین کارت جرم است.

    جالب توجه تر اینکه مهمانپرست که با تهران امروز گفت و گو می کرد می گوید گرین کارت تابعیت محسوب شده و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه تخلف و جرم است و ما به هیچ وجه تابعیت دو گانه را نمی پذیریم.

    سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه دنبال این است تا برای کارمندان خود در سازمان ملل گرین کارت بگیرد؟ گفت: این حرف بیشتر به دروغ سیزده شبیه است و به هیچ وجه درست نیست.

    وی ادامه داد: شاید منظور گوینده افرادی باشد که از سوی وزارت خارجه به کار گرفته می شوند. چرا که به خاطر عدم روابط رسمی بین دو کشور برای انجام برخی امور به صورت محدود چند ماهه از برخی شهروندان آمریکا استفاده می کنیم.”
    حال این سوال مطرح نمیشود که فرض را بر این بگذاریم که این آقا اون موقع که درخواست گرین کارت به وزارت امور خارجه دولت استکباری آمریکا میداده از غیر قانونی بودن آن اطلاع نداشته است،حالا که فهمیده نباید بیاید از محضر امام خامنه ای و ملت ایران عذر خواهی کند؟
    در عوض ایشان و طرفدارانشان گفته اند که هر کسی که ۵ سال در آمریکا بماند گرین کارت را به او میدهند.یعنی انگار دولت آمریکا خودش آمده و جلوی درب منزل ایشون رفته و گفته بیایید این گرین کارت برای شما!!!
    یعنی طوری توجیه کردهاند که انگار هیچ درخواستی در کار نبوده.!!

    هر چه باشد بر اثر این تحصیلات و برخی از همکلاسی های دوران کارشناسی ارشد که برای ادامه تحصیل به کانادا یا آمریکا رفته اند با ایمیل تماس گرفتیم و جویا شدیم داستان رو.
    نتیجه این شد که:تا در خواستی به صورت کتبی بعد از ۵ سال را با تشریفات خاص مکاتبتی به دولت آمریکا تقدیم(!!!)نشه خبری از گرین کارت نیست.

    مهندس!
    دیروز به مناسبت یو ا…۱۳آبان تصاویری از شهید رجب بیگی پخش شد.جوانان همچون شهید رجب بیگی با سطح تحصیلات در آن سالها پشت پا به دنیا زدند تا امروز شاهد درخواست و اخذ گرین کارت از سوی کسانی باشیم که شعا آرمانهای انقلاب را مطرح میکنند؟؟؟
    اشک در چشمانم جمع شد.آنجا که شهید رجب بیگی میفرمود:
    “ما میرویم تاانقلاب و خط امام بماند”….

    اگر قرار باشد کسی بخواهد با احساسات مردم انقلابی ،همانهایی که حماسه ۹ دی را آفریدند بازی کند ،جوانان حزب الله و سربازان امام خامنه ای مد ظله العالی تو دهنی محکمی به آنها خواهند زذ.انشاءالله
    ———-
    اولا خیلی خوبه که برای بررسی یک شبهه تحقیق می کنید و از دوستان و همکلاسی ها !! مشورت می گیرید ولی مطمئنا فردی چون جنابعالی که به سیره شهدای والامقامی چون شهید رجب بیگی علاقه دارید می دانید که تهمت زدن و عرض و آبروی کسی را ریختن به مراتب بدتر از خون شهدا را پایمال کردن است.
    جهت استحضار دوباره!!! گرین کارت تابعیت نیست،‌ تابعیت اصطلاحا «ستیزن شیپ» است، گرین کارت یک ویزای دائمی است که به کسانی که پنج سال در آمریکا ساکن باشند تعلق می گیرد و مستلزم هیچ گونه قسم و امثال آن نیز نیست.حجت الاسلام آقاتهرانی چندین سال امام جمعه نیویورک بودندو بواسطه حضورشان در آمریکا و رفت و آمد به کشور از گرین کارت استفاده می کردند پس انتشار چنین موضوعی و نسبت دادن به ایشان یا از سر بی اطلاعی و بدون تحقیق بیان کردن گوینده است یا غرض ورزی و شیطنت گوینده که هر دو مذموم است و رسوا کننده!!!!
    امیدوارم در ره سربازی رهبر ثابت قدم باشیم
    حامد کبودوند

  6. سرباز ولایت says:

    سوال در این مورد از شما دارم:
    ۱٫آیا داشتن گرین کارت از نظر قانونی جرم محسوب میشود یا نه؟
    هرچند سخنگوی وزارت خارجه آقای مهمانپرست به جرم بودن داشتن گرین کارت اشاره کردند.
    حال نظر شما اگر خلاف قانون است بیان کنید تا بدانیم.
    شما گفته اید “هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست”اگر ایشون جرم مرتکب شده باید در دادگاه حاضر شود و قاضی در مورد ایشون تصمیم بگیرد.

    اما در خصوص اینکه گفته اید برای گرین کارت نباید قسم خورد،بنده هم نگفتم باید قسم خورد.اما نحوه نگارش نامه را اگر به زبان لاتین سرچ کنید و یا به سایت وزارت امور خارجه دشمن جهانخوار ملتها (آمریکا)مراجعه کنید ،برایتان مشخص میشود که منظور از تقاضا که خیلی ها از کلمات درون این لیست ها اشکال گرفته اند یعنی چی.
    شما که از نحوه تحقیق بنده از هم کلاسی های دوران دانشگاه که در آمریکا در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند اظهار تعجب نموده اید و علامت تعجب(!!) را بکار برده اید حتما باید
    ۲٫ از روشهای تحقیقی بهتری برای اطلاع یافتن از نحوه گرین کارت گرفتن برخوردار باشید.لطف کنید روشی بدون تعجب را شرح دهید.

    باز هم :
    مرگ بر ضد ولایت فقیه،مرگ بر جریان انحرافی،درود بر رزمندگان اسلام.
    ———
    اولا جرم بودن موضوعی را قوه قضائیه مشخص می کند نه سخنگوی وزارت خارجه ثانیاوقتی خود شما می گویید تقاضا آیا برای تقاضا باید لحن آمرانه داشت یا تقاضاگونه؟و نهایتا من گفتم گرفتن چنین کارتی برای ایشان که امام جمعه نیویورک بودند و نیاز به رقت و آمد فراوان به کشور آمریکا و معطل نشدن برای اخذ ویزا برای هر سفر داشتند ضروری می نمود اما شما که تحقیق !!!کردید متوجه این موضوع نشدید که امام جمعه نیویورک برای چی باید گرین کارت داشته باشد؟
    در ضمن هرگز نگفته ام هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست متن نوشته مرا دوباره بخوانید
    باز هم:
    همچون شما اعتقاد دارم که مرگ بر منافق ، مرگ بر منافق و مرگ بر منافق
    امیدوارم در ره سربازی رهبر ثابت قدم باشیم
    حامد کبودوند

  7. سرباز ولایت says:

    انشاءالله که همه در ره سربازی ولایت ثابت قدم باشیم و به خاطر رسیدن به مادیات و پست و مقام و قدرت های دون و دنیوی از این راه منحرف نشیم.

    من این بحث و بیشتر از این نمیخوام ادامه بدم چون همه چیز مشخص و معلومه و امت حزب الله به خوبی سره را از ناسره تشخیص میدهند انشاءالله.
    فقط یه نکته مفهوم گفته شما این بود که ایشون برای راحتی در تردد درخواست گرین کارت کردند.
    برادر! ایشون حدود ۸ سال در کانادا و آمریکا بودند،چطور ۵ سال اول بدون گرین کارت تردد کردند و در ۳ سال آخر به این فکر افتادند.!؟امام (رض)فرمود:ما مامور به انجام تکلیف هستیم و نه نتیجه.
    اگر ایشون به فکر عزت اسلام بودند ،از چنین در خواستی که مدام از کلمات درخواستی عاجزانه استفاده شده است استفاده نمینمودند.
    اخوی!بصیرت فقط در چهار چوب منافع نیست!بصیرت در احیای گفتمان اصیل امام روح الله باید احیا شود.که اگر این احیا شد دیگر انحراف در افکار و برخورد دوسویه با اتفاقات جناحی و فراجناحی صورت نمیپذیرد.
    یه نکته جالبی که سایت/وبلاگ شما دارا میباشد اینه که هر روز آیات قرانی رو بطور تصادفی انتخاب و در صفحه اول میگذارد.خیلی خوبه این و ای کاش همه ما هر روز فقط به یه آیه تفکر و توجه کنیم.امروز این آیه در سایت شما نمایش داده شده:
    وَلاَ تُجَادِلْ عَنِ الَّذِینَ یَخْتَانُونَ أَنفُسَهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ مَن کَانَ خَوَّانًا أَثِیمًا
    و از کسانى که به خویشتن خیانت مى‏کنند دفاع مکن که خداوند هر کس را که خیانتگر و گناه‏پیشه باشد دوست ندارد.
    ضمنا مهندس بهتره وبلاگ شما یه قسمت برای نظرات خصوصی داشته باشه تا این مباحث باعث نشود عده ای سودجویی کنند .این کمبود در وبلاگ شما محسوسه.
    به هر حال قصد قصد امر به معروف بود.
    و صد البته که مرگ بر منافق،مرگ بر ضد ولایت فقیه.درود بر رزمندگان اسلام.
    انشاءالله هوی و هوس دنیوی و قدرت های پوشالی سیاسی ما را از راه الله غافل نسازد.الهی آمین
    ———–
    علامت تعجب من هم از تحقیق شما برای همین بود شما که تحقیق !!! کرده اید و می گویید فرد باید پنج سال از اقامتش در آمریکا بگذرد تا بتواند تقاضای گرین کارت بکند حالا همین موضوع را اشکال حجت الاسلام آقاتهرانی می دانید یا این تحقیق ناقص بوده یا ….
    خداوند ما را از مکر منافقان درامان دارد و در ره سربازی رهبر مستدام
    در ضمن تمامی نظرات وبلاگ بصورت خصوص دریافت و پس از تائید منتشر می شود فلذا مشکلی از این بابت نیست در عین حال تماس با ما برای همین موضوع است
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *