امروز در قالب نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر قزوین مطالبی بیان کردم که بدین شرح می باشد:

باسمه تعالی

با تشکر از فرصتی که در اختیار اینجانب قرار داده شد و با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س)

همانطور که مستحضر هستید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعنوان میثاق ارزشمند ملت فهیم ایران ارزش و جایگاه خاصی برای شوراهای اسلامی  در نظر گرفته است و اکنون که در آستانه سالگرد صدور فرمان تاریخی امام عظیم الشان در خصوص تشکیل شوراهای اسلامی هستیم جا دارد به برخی از اختیارات این نهاد مردمی اشاره داشته باشیم.

به استناد اصل ۱۰۳ قانون اساسی شوراها از ارکان نظام بشمار آمده و همه مسئولین موظف هستند مصوبات این شوراها در حوزه مربوطه با در نظر گرفتن حدود اختیارات اجرا نمایند.

همچنین طبق بند ۵ ماده ۱۹ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی رسیدگی به شکایات مردمی در مورد نارسایی سازمان ها و ادارات حوزه انتخابیه بر عهده شوراهاست که اتفاقا این روزها شکایات مردمی فراوانی از عملکرد مدیر یک اداره به گوش ما رسیده است.

علاوه بر این بنا به بند ۳۲ ماده ۷۶ همین قانون واحدهای شهرستانی کلیه سازمانها و موسسات دولتی و موسسات عمومی غیردولتی موظفند برنامه سالانه خود را به شورای اسلامی ارائه نمایند.

با در نظر گرفتن این موارد شورای اسلامی شهر به خصوص در دوره سوم تمامی مساعی خود را متوجه ارتقا خدمات دهی مدیریت شهری نموده است و شهرداری نیز همت خود را بر این مهم جزم نموده است هر چند کوتاهی ها و نارسایی های قابل توجهی در حوزه فعالیتهای شهرداری قزوین قابل رصد کردن هست اما اقدامات و فعالیتهای انجام شده در چند ساله اخیر توسط شهرداری انکارناپذیر است و هر ذهن منصف و آزاداندیشی اذعان دارد که شورا و شهرداری تمام تلاش خود را برای انجام درست پروژه های مناسب و در شان مردم فهیم قزوین به خرج داه است که یکی از مصادیق بارز آن جشنواره لاله هاست. اینجانب به هیچ عنوان منکر ضعفها و اشکالات کم و زیاد فردی و سازمانی در مجموعه شهرداری نیستم اما اعتقاد دارم نباید اقدامات قابل تقدیر و ارزشمند را نادیده گرفت. پارک لاله های قزوین اقدامی است که اکثر قریب به اتفاق خبرگزاریها و شبکه های خبری و اطلاع رسانی کشور آنرا نمایش داده و مورد تقدیر قرار داده اند که شاید یکی از بارزترین آنها درج تصویر و خبر این مجموعه در صفحه اول روزنامه جام جم می باشد که اتفاقا تحت مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی اداره می شود ، اما در کمال تاسف شاهد آن هستیم که اداره کل صداوسیمای استان قزوین کوچکترین انعکاسی از این مجموعه نداشته است . اگر این موضوع مهم نبوده است چرا شبکه های سراسری و خبرگزاریها اقدام به انتشار آن کرده اند و اگر مهم و در خور توجه بوده است پس چرا صداو سیمای استان قزوین در این خصوص کوچکترین اقدامی انجام نداده است.

آیا این اقدام سلیقه ای مدیرکل صداوسیمای استان قزوین توجیه قانونی دارد؟

جناب آقای استاندار ، جناب آقای فرماندار ، نماینده معزز ولی فقیه در استان ، نمایندگان محترم مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بر چه اساس و مستندی صداوسیمای استان قزوین از درج اخبار و فعالیتهای شهرداری سر باز می زند؟

چرا این اداره از بند ۳۲ ماده ۷۶ قانون شوراها تخطی می کند و کسی پاسخگو نیست؟

اینجانب بعنوان نماینده مردم شریف قزوین در شورای اسلامی شهر قزوین این سوال را از شما بزرگواران دارم که به چه دلیل و توجیهی اقدامات ارزشمند و قابل تقدیر مجموعه شورا و شهرداری به سمع و نظر مردم نمی رسد؟مگر مقام معظم رهبری نفرمودند به هر طریقی امید را در جامعه تزریق کنید. آیا اقدامات غیراصولی و سلیقه ای مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین نباید مورد بازخواست قرار گیرد؟

بنده همانطور که نسبت به اقدامات ناصحیح شهرداری منتقد بوده و رفع آنها را مجدانه خواستار هستم از این اقدامات نسنجیده صدا و سیمای استان قزوین در عدم پوشش اقدامات ارزنده شهرداری منزجر بوده و در صورت عدم پیگیری مسئولان محترم استان از طریق قضایی خواستار رسیدگی به این موضوع خواهم بود و مطمئن هستم دیگر همکاران من نیز در شورای شهر قزوین همین اعتقاد را دارند

12 Comments

  1. جانا سخن از زبان ما می گویی…
    امیدوارم نه تنها همه اعضای شورا بلکه همه مسئولین استان نسبت به عملکرد این مدیرکل نالایق اعتراض کنند تا شاید درس عبرتی بشود برای تعدادی از مدیران قدیمی و جدیدالورود به قزوین که متاسفانه روشی اینگونه دارند.
    یک سوال:چرا حضرات همیشه باید اینقدر دیر نسبت به اینگونه مسائل اقدام کنند؟!
    در حاشیه:
    جالبه بازتاب رسانه ای یه باغ لاله های معمولی و بسیار زیبا خیلی بیشنر از جشنواره مثلا ملی اسباب بازی با اون همه تبلیغات بوده!!!
    (ایشالاه شهرداری هم درست میشه)

  2. سلام
    متاسفانه من حتی یک نفر هم از مسئولین و مردم ندیده ام که از عملکرد مدیریتی ایشان راضی باشه ایشان خیلی از شخصیتهای مردمی قزوین رو بدلیل به اصطلاح تند رو بودن ممنوع تصویر کرده اند و حتی بعضی از مدیران و مسئولین و سازمانهای آنان رو در لیست تحریم خبری صدا و سیما قزوین قرار داده اند.
    همچنین خیلی از مسئولین صدا و سیما قزوین عملکرد ایشان رو ضعیف میدانند و تصور میکنم تنها راه حل شدن این مشکلات تغییر ایشان باشد.
    به هر حال از شما هم ممنونم که در شورا محترم شهر این موضوع رو مطرح کرده و پگیری میکنید.
    یا حق

  3. احسنت
    منتظر پاسخ حضرات مسئولین به سوال مربوطه هستیم.
    پاسخ این سوال آب جوشی است برای گلوی ما. این قدر که در این وبلاگ ها داد زدیم…

  4. مهندس جان امیدوارم یک نفر تو این استان باشه که فقط از ایشان سؤال کنه که مگه بابا صداوسیما ارث جد و آبادی شما است که هر کاری دوست داری میکنی . مشکل اینجاست که ما تو استان این سؤال کننده را نداریم خوب این آقا هم به خودش حق میده ایگونه رفتار کنه .

  5. زنده باد عدالتخواهی
    فریاد های رسا و پیگیری های مجدانه به سرانجام خواهد رسید و آنوقت است که روسیاهی به ذغال می ماند
    شجاعت و درایت شما برای همگان مثال زدنی است
    الا ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبر
    به امید ظهور
    یا علی

  6. امیر حسین says:

    چرا دوستان پیکان انتقادات خود را از محمدیان معطوف کردند به بایکوت خبری مسئولین؟
    به فکر مردم استان باشید که در دانشگاه عمومی صدا و سیما باید برایشان فرهنگ سازی شود. *دین* به آنها شناخته شود ،*امید*وار شوند،*اخلاق* اسلامی را فرا گیرند و *آگاهی*شان بالا رود.
    حال فردی چون این آقای مدیر کل در دریای پرتلاطم جنگ نرم کاپیتان این کشتی رسانه ای است.
    خدا داند این کشتی را ساحل کجا باشد.

  7. جناب آقای مهندس کبودوند مطمئن باشید حمایت دوستان ارزشی و وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای عدالتخواه در این راه پشت سر شما خواهد بود انشاءالله

  8. باعرض سلام وخسته نباشید وتشکر ویزه بخاطر شجاعت شما دوست ونماینده محترم مردم شهید پرورقزوین در شورای اسلامی شهر قزوین. برخی از هنرمندان باسابقه ی استان قزوین نیز از برخوردها وتبعیض هاو قضاوت های یک طرفه جناب آقای محمدیان بسیار ناراحت هستندوخواستار بی جانب بودن ایشان با ارگانه و سازمانها و نشان دادن عملکرد ونقاط قوت وضعف بصورت منصفانه ازسوی صداوسیمای استان هستندوما هنرمندان در این حرکت خودجوش استوار ایستاده ایم.

  9. داداش حامد شما فعلا واسه این که خودت رو واسه انتخابات مجلس کنی نیاز داری به این قال وقیلا ما هم به عملکرد این مدیر گلایه داریم ولی تا حالا کجا بودی مشتی دل واس خودمو امسال خودم می سوزه که ۴ سال پیش سکوی پرتاب تو امسال تو به شورا شهر شدیم تقصیر تو هم نیست اون موقعه فکر می کردیم مثل حاج محمود مایی ولی الان میبینم تو اون زمین آسمون با هم فرق دارید داداش فکر آخرتت باش
    ———-
    بنده خدا لااقل اول مطالب فبلی منو می خوندی بعد افاضه می فرمودید من قصدی برای مجلس نداشته و ندارم و همیشه هم خودم را در میان دوستان و جوانان ارزشی استان بعنوان یک خدمتگزار می دانم
    حامد کبودوند

  10. مداش حامد آشنایی من وتو به این شهر این ۴ سال مربوط نمیشه سعی کن خودت باشی برادر خودت خودت و تنها خودت …………………..

  11. جناب آقای مهندس
    مهمتر از موضوع محمدیان بحث موضع گیری های اطرافیان احمدی انژاد است. مثل اینکه پیشگویی های آقای هاشمی دارد حادث می شود و شواهد امر نیز پیداست که این جریان نوظهور قصد دارند در مقابل رهبری بایستند. و نیز رهبری را در مقابل مردم قرار دهند. لازم است در این خصوص دلسوزان انقلاب چاره ای بیاندیشند. یا حق
    ————-
    تذکر شما را قبول ندارم چرا که رابطه ملت و رهبری نظام ناشناخته نیست اما برخی نمی خواهند این رابطه را تشخیص دهند در ضمن تعامل ما با دولت همان است که حضرت آقا فرموده اند.
    فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تعامل با دولت
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *