بالاخره موعد ثبت نام داوطلبان حضور در شورای اسلامی شهر فرا رسید و همانطور که پیش بینی می شد حجم انبوهی از افراد آمادگی خود را برای حضور در این جایگاه اعلام کردند و می کنند ، گروه ها و جریانها و تشکلها هم در کنار نامزدها فرصت را برای عرض اندام و سهم کشی و معرفی کاندیدهای اختصاصی مغتنم شمرده اند ولی در کمال تاسف هیچ کسی چه از نامزدها و چه از گروهها شرایط و ویژگیهای    مطلوب اعضای شورای شهر را از نظر خود اعلام نمی کند . در این چند روز تعداد بسیاری از دوستان و آشنایان با من تماس گرفتند و مثلا!! مشورت خواستند برای حضور در صحنه انتخابات شورای شهر ، دوستانی که حتی برخی کمترین شناختی از وظایف و اختیارات و مسئولیتهای شورای شهر نداشتند.

براستی چه کسانی باید در شورای شهر حضور یابند؟ صرف اینکه فردی پاک دست هست کفایت می کند؟ اگر کسی دغدغه های فرهنگی و اعتقادی داشته باشید حتما باید در شورای شهر حضور یابد؟ اینکه مردم همه او را می شناسند تمام است؟

متاسفانه تاکنون حتی یک مورد هم از فعالان و تشکلهای سیاسی اجتماعی ندیده ام که شاخص ها و ویژگیهایی را لیست کنند و بر اساس آن مردم را راهنمایی نمایند هر چه هست لیستی از افراد است ، مشهور و گم نام ! در حوزه های مختلف متخصص و یا بی اطلاع! اما اینکه عضو شورای شهر باید چه معیارهایی را داشته باشد کسی پاسخ نمی دهد؟

آیا افراد سالم ، پاک دست و متقی در حالیکه حتی یکبار از فرآیندها و فعالیتهای اجرایی شهرداری مطلع نشده اند میتوانند نظارت دقیق و صحیحی بر دستگاه عریض و طویلی چون شهرداری با پیچیدگیها و اقتضائات خاص داشته باشند؟

آیا افرادی که حتی تعداد کمیسیونهای شورای شهر را نمی دانند می توانند در اموری همچون احصاء نیازهای فوری شهری و کارهای زیربنایی پیشرفت شهر و همزمان بودن پیگیری آنها اظهار نظر نمایند؟

ای کاش فعالان سایبری و خبرنگاران شهری بعنوان چشمان بینای مردم در فضایی شاخص ها و ویژگیهای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین را جمع آوری می کردند و به نقد و بررسی می گذاشتند.

ادامه دارد…

12 Comments

    1. امیدوارم سوال شما صرفا بنا بی اطلاعی سوابق اینجانب باشد. بنده در شهرداری تهران و شهرداری قزوین و اتفاقا در حوزه برنامه ریزی شهری بودم و تدوین بودجه شهرداری از سوابق اجرایی اینجانب بود و با اطلاع از این موضوعات نامزد شورای سوم شدم و به لطف خداوند و اعتماد مردم شریف قزوین انتخاب گردیدم

  1. حامد کبودوند یکی از اعضای موثر و با اطلاع در شورای اسلامی شهر قزوین بوده و انشاا… خواهد بود .
    این مطلب هم با خواندن یکی و دوتا از خبر های شورا قابل فهمه حتی از اگه خبری از سوابق ایشان نداشته باشیم .
    البته اگه با نگاه های سیاسی به این مساله نپردازیم و تخصصی نگاه کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *