این ایام که به زمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشویم زمزمه های مختلفی از حضور سید محمد خاتمی در بین نامزدهای ریاست جمهوری شنیده می شود. حضور نامزدی که ۸ سال سابقه ریاست جمهوری کشور را دارد و میدان دار جریانی است که در ۴ سال پیش بدون هیچ سند و مدرکی کشور را به آشوب کشید در انتخابات یازدهم بسیار جالب خواهد بود.

البته بسیاری از فعالان سیاسی با سلیقه ای متفاوت در خصوص حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات اظهار نظر می کنند ولی به شخصه بسیار علاقمند هستم تا شاهد حضور ایشان در عرصه انتخابات باشم .

در ۸ سال گذشته حضور حماسی و انتخاب فهیمانه ملت در انتخابات شوراهای شهر ، مجالس هفتم و هشتم و نهم و یاست جمهوری نشان از ارتقا تراز سلیقه مردم دارد. مردم در این سالها نشان دادند که چقدر فهیم و در مسیر ولایت فقیه قرار دارند.

khatami2

نشان دادند که هر سلیقه ای که با گفتمان امام و رهبری نزدیک باشد مورد انتخاب آنهاست . نشان دادند که حتی اگر غبار فتنه بر واقعیتها بنشانند آنها ۹ دی خلق خواهند کرد. نشان دادند که تحریم ، سو مدیریت ، اختلاف سلیقه و حتی انحراف آنها را از لبیک گویی ولی فقیه دور نخواهد کرد همانطور که در ۲۲ بهمن نشان دادند

حال دراین شرایط  برخی از فعالان سایبری نزدیک به جریان مدعی اصلاح طلبی آرزوی حضور دوباره سید محمد خاتمی را در عرصه انتخابات دارند که اتفاقا من هم با آنها هم نظر هستند چرا که هر چند خاتمی میدان دار جریانی بود که در سال ۸۸ کشور را به آشوب کشید،هر چند خاتمی میدان دار جریان مدعی دروغ تقلب در انتخابات بود و هنوز هم مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرده ، هر چند هنوز دلیل جلسه مشترک خود با جرج سوروس را بیان نکرده است لیکن ایکاش شهامت حضور را داشته باشد و شورای نگهبان هم همه این اقدامات را نادیده بگیرد تا مردم نشان بدهند چه می خواهند و چه نمی خواهند؟ مردم نشان داده اند که اعتقادات و باورهایشان آنقدر عظیم و مهم هست که بخاطر آن  از هر کسی که آنها را به سخره بگیرد عبور خواهند کرد.

من مطمئنم که ایشان  بیش از آنکه نگران رد صلاحیت شان از سوی شورای نگهبان باشند، نگران بی اعتمادی مردم هستند، وقتی خود وی در جلسه ای گفته من قبلاً بیست میلیون رای داشتم، حالا اگر بیایم و سه میلیون رای بیاورم آبروی من می رود! و واقعاً هم میدانند که آبرویشان رفته است، چرا که مردم یک کینه ای از کسانی به دل دارند که تلاش کردند در سال ۸۸ منافع ملی را به خطر بیاندازند.

با مروری بر گفته های مدعیان اصلاح طلبی در دولت آقای خاتمی می توان فهمید چرا این طیف اقبال عمومی مردم را از دست داد.

وقتی بدون کوچکترین ابایی از سوی این طیف این جملات را مردم میشنوند قطع و یقین از آنها عبور خواهند کرد.

ابراهیم اصغر زاده ، آفتاب امروز ، ۲ / ۶ / ۷۸

اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا …..

محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران :

اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی !

عطاءالله مهاجرانی ، آریا ، ۱۶ / ۱ / ۷۹

نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است .

سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر / ۱۰/۲/۸۱: 

 اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است

غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸

تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است

محمد رضا خاتمی ، جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت : 

قرآن دارای یک فرهنگ قبیله‌ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می‌گویند قرآن امروز قابل انتقاد است

 

 

و از این دست افاضات

 

 

11 Comments

  1. سلام
    با دیدگاه تون کاملا موافقم
    باید با همین روش جلوی خیلی از یاوه گویی ها رو گرفت
    ولی رفیق اینا وقتی صحبت و عملی بر ضدشون باشه صورت مسئله رو پاک میکنن
    به نظرت واسه این شرایط چیکار باید کرد ؟

  2. محمد امین says:

    با سلام
    من هم معتقدم صربه ای که این وطن فروشان به نظام و انقلاب زدند بیگانکان نزدند و مردم با پیروی از ولایت نهم دی را ساختند که بگویند دیگر “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند”
    لبیک یا خامنه ای

  3. محسن آخوندي says:

    سلام مهندس کبودوند ؛ امیدوارم ملت شریف ایران امسال را با حماسه آفرینی در ۲۴ خرداد آغاز و با شکوفایی اقتصاد به پایان ببرد برای شما هم آرزوی توفیق دارم .

  4. با عرض سلام خدمت استاد کبودوند. برای من جالب هست بدونم الان هم مثل قبل از احمدی نژاد طرفداری می کنی یا نه!‌ خاتمی با همه کاستی هایش وقتی که بود تورم یک رقمی بودُ رشد ملی ۸ درصد بود. اما الان که دیگه باید کسی کور باشه تا ببینه که تورم چقدر هست و رشد ملی و کار افرینی به چه وضعی افتاده. خاتمی وقتی بود دانشجوها تو دانشگاه ازادی داشتند. هم انجمن بود و هم بسیج دانشجویی. یک سر بزان به این دانشگاه ها ببین چه کردید با گروه مخالف خودتون!‌ راستی گروه رایحه خوش خدمت کاندیدا نداده؟‌ !!!‌

    1. مطمئنا تعصب و عرض ورزی باعث ندیدن اجرای طرح بزرگی مثل هدفمندی یارانه ها و اینکه جناب آقالی خاتمی جرات اجرای آنرا نداشت نشده است. می دانید اگر فقط مصرف بنزین با همان روال دولت آقای خاتمی پیش می رفت الان چه اتفاقی افتاده بود؟

    2. آقا مهدی سلام
      امام فرمود ملاک حال فعلی افراده ! کار بزرگی که حامد و امثال اون کردند و جریان کشور رو از دست سیاسیون غربزده که به تکنوکرات بودنشون می نازیدند ، گرفتند و دادن تحویل یک عده که اعتقاد به کار و تلاش و خدمت صادقانه و بی منت داشتند . انصافا” هم دولت نهم مصداق همه خوبیهایی است که ما دنبالش میگردیم. اگه فارغ از حب و بغض، یه سری به روستاها و حاشیه نشینها بزنی، با تموم این گرونیها میتونی شدت علاقشون رو به دولت فعلی ببینی. اتفاقا” گزارش بانک جهانی در مورد ضریب جینی ( کاهش فاصله طبقاتی ) این رو تایید میکنه . من در مورد برکات هدفمندی،مسکن مهر، سهام عدالت، اجرایی کردن اصل ۴۴، سفرهای استانی و حل مشکلات عدیده و مغفول مانده در جای جای این کشور مطلبی نمی گم. فقط در مورد امور زیربنایی میخوام بگم عملکرد دولت فعلی با کل دولتهای قبلی با فاصله خیلی زیادی بالاتره مثلا” ساخت ۱۰۲۵ کیلومتر آزاد راه در مقابل ۳۷۴ کیلومتر کل دولتهای قبلی و هزاران دستاورد دیگه …
      اما قبول دارم که متاسفانه ما یک مرض تاریخی داریم و همونطور که نادرشاه ، شاه عباس و … با تموم خدمات شایان تقدیر آخرش بدجور گند زدند و حتی به فامیلای نزدیکشون هم رحم نکردند و اونها رو کور میکردند ، امروز شاهد چرخش ناگهانی احمدی نژاد و … هستیم ( مصداق گاو نه من شیر ده ) .
      امیدوارم اینبار هم حامد و دوستاش یک ستاد قوی راه بندازند و فرد اصلح رو معرفی کنند و صد البته دغدغه ها و گلایه های صادقانه شما بزرگواران رو مد نظر قرار بدند.
      موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *