اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار خود با دانشجویان و اساتید دانشگاه ، این دو قشر را افسران و فرماندهان نبرد نرم برشمردند و در جمع اصحاب هنر هم فرمودند که هنر را در جنگ نرم به میدان آورید..

براستی نبرد نرم چیست و اتاق جنگ نرم کجاست که مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه خود را معطوف به آن نموده اند. ؟

  نبرد نرم یعنی تصرف فکر واندیشه و اراده یک ملت ، نبرد نرم یعنی تصرف اراده ملی و هدایت آن در جهت اهداف معین ، نبرد نرم تدریجی ، خزنده و خاموش صورت می گیرد و باید دانست که قدرت نرم توانایی شکل دادن اولویتهای دیگران است و این قدرت توانایی جذب است، آن هم جذبی که راه به رضایت و تسلیم می برد.

اگر کمی به این مفاهیم و تعریفها بیاندیشیم بدون شک به این نتیجه می رسیم که در عصر معاصر  اولین نبرد نرم و باز تولید قدرت نرم توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی مورد استفاده قرار گرفته است و او بود که بدون شلیک گلوله ای یک قدرت سرتا پا مسلح و مستظهر به قدرتهای هسته ای جهان را از پای درآورد.

استراتژیستهای غرب و شرق بعدها در شناسایی انقلاب ما و رفتار و دکترین امام خمینی (ره) پس از سالها مطالعات موفق به کشف قدرت نرم و جنگ نرم شدند. قدرتی که فقط ثروت، منابع طبیعی ، سرزمین، فاکتورهای اقتصادی نظامی و ثبات سیاسی و اجتماعی نیست.

آنچه امروز به عنوان براندازی نرم در ایران تست می شود، بازتولید نوعی حرکت از جنس انقلاب اسلامی و شبیه سازی آن است و البته متجاوزین این نبرد از پیش مهر خیانت به وطن و دین خود را برپیشانی دارند و بدون شک  آنها نمی توانند به نبرد با ملتی بپردازند که در دین خواهی و وطن دوستی سرآمد مردم جهانند.

بزرگانی که غرق در شهوت شکم وهوس هستند نمی توانند تغییر رفتار ملتی را مدیریت کنند که جز به ارزشهای الهی و انسانی به چیزی نمی اندیشند. چشم امید آنها به احزاب، مطبوعات ، رسانه های دیداری و شنیداری ، مراکز فرهنگی و هنری، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و سازمانهای مردم نهاد است اما اینان فراموش کرده اند که  اعتبار و آبروی انقلاب اسلامی و رهبری آن به قدری است که وقیحانه ترین و شرم آورترین بدمستی های شیفتگان قدرت و فریب خوردگان را در تیزاب هوشیاری ملت ذوب می کند و آثاری از آن باقی نمی گذارد حتی اگر منحرفان و بدخواهان از اعتباری چون مرجعیت ، روحانی بودن و یا … سود جویند.

اکنون که انقلاب چهارمین دهه حیات خود را تجربه می کند. هرگز نمی توانند که چند جامعه شناس ، روان شناس ، مردم شناس ، متخصص علوم ارتباطات ، روزنامه نگار، فیلسوف و … در اتاق جنگ نرم در آن سوی آبها ، در لندن ، واشنگتن ، پاریس و … بنشینند و بتوانند اذهان نخبگان و مردم ما را مدیریت کنند.

 و اما اکنون ملت ما در وسط میدان نبرد نرم قرار گرفته و  ضرورت دارد در کارزارهایی همچون روز قدس و آغاز سال تحصیلی جدید با دقت و درایت همیشگی خود نقشه های این متجاوزین را نقش بر آب نماید و با تجدید بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب وفاداری خود را به آرمانهای همیشه جاوید امام راحل (ره) و شهدای گلگون کفن اعلام نماید.

رجانیوز

1 Comment

  1. دیشب این طبع، بی‌قرار شما / خواست عرض ارادتی بکند
    دست کم از دل شکسته‌تان / واژه‌هایم عیادتی بکند

    ***

    چشم بد دور، عمرتان بسیار / کس نبیند ملالتان آقا!
    ما نمردیم خون دل بخوری / تخت باشد خیالتان آقا!

    ***

    چیست روباه در مصاف شیر؟! / چه نیازی به امر یا گفته؟!
    تو فقط ابرویی به هم آور / می‌شود خواب دشمن آشفته

    ***

    هست خاموشی‌ات پر از فریاد / در تو آرامشی است طوفانی
    «الذی انزل السکینه» تو را / کرده سرشار از فراوانی

    ***

    واژه‌ها از لبت تراویدند / پرصلابت، پرعاطفه ، پرشور
    آفریدند در دل مردم / عزت، آمادگی ،حماسه ،حضور

    ***

    این حماسه همه ز یمن تو بود / گرچه از آن مردمش خواندی
    رهبرا! تا ابد ولی محبوب / در دل عاشقان خود ماندی

    ***

    سهم دلدادگان تو سلوی / قسمت دشمنان تو سجیل
    رهبری نیست در جهان جز تو / که ز امت چنین کند تجلیل

    ***

    نسل سوم چو نسل اول هست / با شعف با شعور با باور
    جاری است انقلاب چون کوثر / هان! «فصل لربک وانحر»

    ***

    گرچه در باغ سینه‌ات داری / لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها
    گفتی اما نمی‌روی چو حسین / تا ابد زیر بار بدعت‌ها!

    ***

    ناگهان در نماز جمعه شهر / عطر محراب جمکران گل کرد
    بغض تو تا شکست بر لب‌ها / ذکر یا صاحب الزمان(عج) گل کرد

    ***

    جان ایران! چه شد که جانت را / جان ناقابلی گمان کردی؟!
    آبروی همه مسلمانان / اشک ما را چرا درآوردی؟!

    ***

    جسم تو کامل است، ناقص نیست / می‌دهد عطر یک بغل گل یاس
    دستت اما حکایتی دارد… / رحم الله عمی العباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *