شخصی که بارها به سخنان بی پایه و اساس و پرت و پلاگویی های یکی از اهالی محل انتقاد و اعتراض کرده بود در سفر به حج و هنگام طواف کعبه، خطاب به خدا گفت؛ پرورگارا، از انتقادها و اعتراض هایی که به فلانی کرده ام توبه می کنم و قول می دهم که دیگر درباره او چیزی نگویم. در همین حال شخصی از پشت دست روی شانه او گذاشت و پرسید؛ قبله کدام طرف است؟! شخص مزبور وقتی به سمت سؤال کننده برگشت متوجه شد که همان آدم پرت وپلاگوی محله شان است، بی آنکه جواب او را بدهد رو به آسمان کرد و گفت؛ خدایا، می بینی که من تقصیری ندارم! خودش زمینه را فراهم می کند!

من هم قصد داشتم کمتر به مباحث سیاسی بپردازم و بیشتر در حوزه خدمات شهری و شورای شهر مطلب بنویسم ولی در این چند روز اتفاقاتی افتاد که ضرورت دیدم باز هم به این موضوع بپردازم

امروز با گذشت سه ماه از انتخابات دهم و پاسخ قاطع ملت شریف و فهیم ایران اسلامی به مدعیان دروغین اصلاح طلبی و تاکید مجدد بر حمایت همه چانبه از گفتمان امام و انقلاب بازهم شاهد آنیم که برخی همچنان بر طبل رسوایی خود می کوبند و تلاش می کنند تا ستون و علم خیمه انقلاب را که همان ولایت فقیه است ، خدشه دار نمایند و بدین منظور از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند تا آنجا که راهپیمایی روز جهانی قدس را که میراث ماندگار ولی فقیه و امام راحل (ره) است را مهملی برای منویات خود متصور شده اند غافل از آنکه میلیونها فدایی رهبر منتظرند تا با اشاره ای طومار زندگی منافقین جدید را درهم بپیچند و بار دیگر چشم فتنه را کور نمایند.

4 Comments

  1. سلام به مصداق ان الانسان لفی خسر از باب تذکار عرض کنم که این خسران هم خسران دنیوی است و هم اخروی آن فداییان که به دروغ آنها را میلیونی می نامید آیا دین خود به دنیای ظالمان نفروخته اند و آیا نمی دانند که شرط دین عدالت و حق و مبارزه با ظلم است. هم خود می دانید و هم اگر خرده وجدانی مانده باشد که فرض می گیریم مانده ولی در پس گرد و غبار ایجاد شده از سم اسبان ظالمان گرد گرفته که این ره به ترکستان است هم دین و هم دینداران با هم به سرازیری افتاده اند. و بانیانش قصد قربت و خیر ندارند جز قصد قدرت و شهوت. نشانگان بی دینی شما اول از همه دروغگویی است آیا ۲۴ نفر انسان صادق و پاک و آگاه به این فرد رای می دهند که شما ضریب میلیونی به آن می دهید. آیا شما اساسا امام و تفکرات آن را قبول دارید که از راه امام صحبت می کنید متاسفم برای کسانی که از غفلت در دام افتاده اند. که اگر هویدا شود دین و دنیای خود بر فنا خواهند دید. به راه حق و به راه مردمداری بازگردید. دریوزگی دین فروشان هنری نیست
    ——————–
    همه می دانند که کسی را که خوابیده می شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده….
    مطمئنا این طرز تفکر شما از غفلت نیست چرا که ۳۰ سال حضور این مردم در تمامی عرصه ها و دفاع از آرمانهای امام و انقلاب که بارزترین آن ولی فقیه است چنان مشهود است که هر عقل منصفی را به وجد می آورد. پس اگر شما و کسانی اینچنین می خواهند نور ولایت فقیه را در این مملکت خاموش کنند بدانند و آگاه باشند که عرض خود می برند و زحمت ما…
    بر شما که ۲۴ میلیون رای را نادیده می گیرید سخت نیست که امام و رهبر و انقلاب را نادیده بگیرید.
    حامد کبودوند

  2. با سلام
    شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) میگه که درسته خوارج در دوره علی(ع) همه از بین رفتن ولی طرز فکر خوارج در هر دوره ای ممکن به وجود بیاد. ویژگی برجسته خوارج این بود که هر کسی را که گناهی میکرد مرتد میدانستد و قتلش را جایز. برادر عزیز الان بحث من این نیست که چه کسی اشتباه میکند چه کسی نه(العلم عند الله قیامت خیلی دور نیست و آنجا خدا بین همه ما قضاوت میکند) فقط می خوام بگم اینکه میگویین (…غافل از آنکه میلیونها فدایی رهبر منتظرند تا با اشاره ای طومار زندگی منافقین جدید را درهم بپیچند و بار دیگر چشم فتنه را کور نمایند.) ترویج تفکر خوارج نیست؟ بر فرض که گروهی دشمن سرسخت ولایت فقیه یا ولی فقیه بودن آیا این جوازی هست که ذوب شدگان ولایت طومار زندگی آنها را به بهانه منافق بودن در هم بپیچن؟!
    واقعا چرا به اینجا رسیده ایم که آرزوی مرگ هموطنان خود را میکنیم؟!!
    —————
    نویسنده محترم
    اولا اینکه چنین جمله ای از سوی شهید مطری در کتاب جاذبه و دافعه ایشان نقل نشده و اگر منظور شما این بودکه اثر تفکرات خوارج تا کنون نیز ادامه یافته است باید گفت دقیقا طرز فکر شما که تبلور آن در ادبیاتتان مشهود است مصداق این تاثیرگذاری است چرا که اگر کتاب جهاد شهید مطهری را مطالعه کرده باشید ایشان به صراحت تاکید کرده اند دفاع از حقوق انسانی از دفاع حقوق فردی و قومی مقدستر است و آیا جز مرگ می توان چیزی برای کسانی که آرامش ، اعتقادات و انتخاب یک ملت را زیر سوال می برند و مورد تعرض قرار می دهند متصور بود؟ آیا به غیر از تاثیر پذیران خوارج کسی در این زمان می تواند مدعی مخالفت سرسختانه با ولایت فقیه باشد؟
    حامد کبودوند

  3. شهید مطهری در کتاب دافعه و جاذبه علی (ع) در صفحه ۱۲۱ میگویند (…….زیرا مذهب خوارج هر چند منقرض شده است اما روحا نمرده است روح خارجیگری در پیکر بسیاری از ما حلول کرده است) آنچه که من بیان کردم نقل به مضمون بود.
    و اینکه می فرمایید (…و آیا جز مرگ می توان چیزی برای کسانی که آرامش ، اعتقادات و انتخاب یک ملت را زیر سوال می برند و مورد تعرض قرار می دهند متصور بود؟) در جواب باید گفت بله که میشود. در کجای اسلام خون انسان ها اینقدر بی ارزش توصیف شده است. در قانون اساسی تفتیش عقاید ممنوع است. اگر کسی به نتیجه انتخابات اعتراض داشت و اعتراض خود را بر اساس قانون اساسی یعنی راهپیمایی آرام بیان کرد ولو انتخابات بی نقص برگزار شده باشد کسی حق ندارد متعرض به آنها شود. حال اگر صاحبان قدرت و تریبون به برادران لباس شخصی و امثال ایشان چراغ سبز نشان میدهند که راهپیمایی آرام را سرکوب کنند قضیه چیز دیگری است!
    ولایت فقیه یک بحث فقهی است که نظر دادن در باره آن تخصص میخواهد. چرا اینقدر راحت کسانی که به ولایت فقیه (یا شاید ولی فقیه)اعتقاد ندارند را همتراز خوارج در نظر میگیرید؟
    و در آخر خدا در قرآن به موسی هنگامی که قصد رفتن به پیش فرعون را داشت میفرماید با زبان لین با او صحبت کن. بر فرض من و امثال من فرعونیان زمانیم (که طرز فکرمان در ادبیاتمان مشهود است و مصداقی هستیم از این تاثیرگذاریی که شما میفرمایین) شما و امثال شما که موسی زمانید حداقل حرف خدا را بپذیرین و کمی لین صحبت کنید. چرا اینقدر سریع موضع میگیرین؟ و اینقدر راحت به مرگ افراد راضی میشوید؟ فاین تذهبون؟
    ———————-
    اولا من هم گفتم که منظور شما نقل به آن مضمون مطلب شهید مطهری بوده است .
    ثانیا از کی تا به حالا تخریب اموال عمومی ، از بین بردن آرامش مردم ، کشتن مردم بیگناه ، حمله ور شدن به افراد صرفا به خاطر داشتن محاسن بر اساس قانون اساسی هست که شما مدعی آن هستید. آیا خون مردم عادی کوچه و بازار بی ارزش است یا کسانی که به جان و مال مردم دست درازی می کنند.
    ثالثا بحث ولایت فقیه نص صریح قانون اساسی این مملکت است و هر کسی که در این مملکت نفس می کشد ملزم به رعایت قانون است ، آیا ما موضع میگیریم یا امثال شما که با تمامیت خواهی هر کسی را که مخالف شما فکر می کند را به طالبانیسم و قدرت طلبی متهم می کنید .مطمئن باشید هر چقدر هم تلاش کنید ما از اعتقادات راسخمان دست بر نخواهیم داشت و نصب العین ما فرمایش حضرت حق است که اشداء علی الکفار رحماء بینهم .
    البته مطمئنم که تعصب و غرض ورزی حقایق را می پوشاند ولی اگر بخواهید می توانید جور دیگری هم ببینید.
    حامد کبودوند

  4. این جواب جنابعالی به خوبی حال روز شما و امثال شما را بیان میکند که قادر به دیدن وقایع اطرافتان نیستید! من کجا گفته ام که تخریب اموال عمومی ، از بین بردن آرامش مردم ، کشتن مردم بیگناه ، حمله ور شدن به افراد صرفا به خاطر داشتن محاسن بر اساس قانون اساسی است. آیا برداشت شما از راهپیمایی آرام این است؟!! ان هذا لشی عجاب! و هر کس بخواهد خیلی راحت میتواند افرادی را که به جان و ناموس مردم رحم نکردند و حریم دانشگاه را دریدند و چهره اسلام را به لجن کشیدند و بی رحمانه به مردم تاختند را شناسایی کند. الان سال ۷۸ نیست که هر اتفاقی از دید دوربین ها مخفی بماند.
    و چیزی که من از این جمله شما (ثالثا بحث ولایت فقیه نص صریح قانون اساسی این مملکت است و هر کسی که در این مملکت نفس می کشد ملزم به رعایت قانون است)متوجه میشوم اینست که به قول شما کسی که خود را ملزم به ولایت فقیه نمیداند نباید در این مملکت نفس بکشد. من از ذوب شدگان ولایت خیلی چیز ها شنیده بودم ولی این یکی واقعا جدید و عجیب بود.
    طنز جواب شما اینجاست که میفرمایید (آیا ما موضع میگیریم یا امثال شما که با تمامیت خواهی هر کسی را که مخالف شما فکر می کند را به طالبانیسم و قدرت طلبی متهم می کنید) شخص جنابعالی از طرف من خودتان را متهم میکنید و سپس جواب میدهید! من از شما انتظاری ندارم ولی اگر کسی گذرش به این بلاگ افتاد و احیانا پیام های مرا خواند خود قضاوت کند که آیا من شما را به طالبانیسم و قدرت طلبی متهم کرده ام یا نه!
    و بدانید کسی که به واسطه گناهی که از برادر دینی خود سر زده است (اگرواقعا سر زده باشد) او را کافر بپندارد از هر کس دیگر به خوارج نزدیک تر است! و واقعا باید از این سنخ طرز تفکر ترسید و به خدا پناه برد.
    ——————–
    من نمی دانم منظور شما از جمله “حال اگر صاحبان قدرت و تریبون به برادران لباس شخصی و امثال ایشان چراغ سبز نشان میدهند که راهپیمایی آرام را سرکوب کنند قضیه چیز دیگری است” چیست؟ ولی برداشت من همان بود که نوشتم وباز هم می گویم که قانون اساسی کشور لازم الاجراست و کسی حق ندارد آنرا نادیده بگیرد ، ولایت فقیه هم از اصول این قانون است پس عدم تمکین به آن یعنی بی قانونی! ، قانون گریزی و هرج و مرج! در ضمن کدام راهپیمایی آرام پس از انتخابات روی داد. به قول شما به مدد دوربین ها چیزی مخفی نمی ماند چه کسانی به جان ومال مردم تعرض کردند ؟ چه کسانی مزدورانه برای اغتشاش پول گرفته بودند؟ من هم برای طرز نگاه شما متاسفم ولی باز هم توصیه می کنم کمی دوراز تعصب بیاندیشید.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *