اگر یه سری به جلسات ملاقات عمومی مردم با اعضای شورای شهر زده باشید به راحتی متوجه می شوید که انتظارات و توقعات فراوانی از سوی مردم برای رفع مشکلات و معضلاتشان مطرح می شود از مشکلات فردی و شخصی گرفته تا مباحث مختلف اداری و شهری ، اما عموما در این مراجعات نکته ای وجود دارد و آن اینکه شهرداری نهادی است عمومی اما نه به این معنا که نهادی دولتی باشد بلکه نهادی است عمومی و غیر دولتی !!در حالیکه بسیاری از شهروندان به درستی تفسیری از آن ندارند و باعث شده همان نگاهی راکه به نهادهای دولتی دارند به شهرداری و خدماتی که ارائه می‌دهد نیز داشته باشند.

در حالی‌که شهرداری بودجه کلیه خدماتی که به شهر می‌دهد را از محل درآمدهایی که با پرداخت‌های شهروندان در موضوع‌های مختلف صورت می‌گیرد تأمین می‌کند. به عبارت بهتر این شهروندان هستند که طبق تعریف این نهاد در همه جای دنیا باید هزینه‌های جاری شهر را بپردازند و پیرو آن از مدیریت شهری انتظار داشته باشند .

در کنار این دیدگاه چند سالی است که شهرداری با ارائه خدمات در ابعاد فرهنگی و هنری و ورزشی سعی کرده در کنار خدمات شهری و عمرانی شهر گام‌هایی نیز برای رفع کمبودها بردارد اما در عین حال باعث شده تا شهروندان در کنار همه انتظارات این انتظار را داشته باشند که عموم این فعالیت‌ها از سوی شهرداری ارائه شود.
یکی از چشم اندازهای شهر قزوین در طرح جامع شهر قزوین، عنوان  شهر فرهنگی است و واقعا هم قزوین یک پایگاه فرهنگی محسوب می شود. چه از لحاظ آثار و ابنیه فرهنگی چه از لحاظ فعالیتهای فرهنگی .

یکی از اقدامات شورای اسلامی شهر در دوره سوم ( البته برخی که صدق نیت آنها بسیار زیر سوال است اعتقاد دارند این شورا که من هم عضو آن هستم هیچ کاری!! نکرده) انتخاب روز قزوین بود. هر چند بواسطه ضعف عملکرد مدیریت سابق شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی اقدام مناسبی در این خصوص در سال گذشته صورت نگرفت ولی پتانسیل بسیار مطلوبی برای شناساندن ویژگی ها و ارتقاء سطح کیفی زندگی در شهر قزوین از این طریق وجود دارد ، اما همانطور که در ابتدا گفتم باید نگاه شهروندان به شهرداری و مدیریت شهری اصلاح شود به همین منظور از همه علاقمندان درخواست دارم پیشنهادات و نظراتشون را در این خصوص بیان کنند.

2 Comments

  1. سلام
    سوال: واقعا ساخت یک المان در فلکه غریب کش با آن هزینه ضروری بود؟ شهرمان نیاز های الویتی دیگری نداشت؟
    ——————
    ایجاد محیط های شهری تاثیر روانی بسیار در ارتقا کیفیت زندگی شهری دارد با توجه به اینکه المان میدان مینودر هزینه زیادی ندارد ساخت چنین المانهایی کاملا در شهر مشهود و لازم می نماید.
    حامد کبودوند

  2. سلام
    فرمودید هزینه زیادی نمی برد! واقعا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کمی است؟ دوست عزیز بهتر است به فکر سالن های تئاتر ، موسیقی ، و… و ایجاد محیط های فرهنگی باشید . و یا به فکر آبادانی شهر. ایجاد المان و سطحی نگری مشکلی را حل نمی کند . بهتر بگویم کار صالحاتی کنید نه حسناتی.
    ————————-
    دوست عزیز یکی از ملاکهای آبادانی شهر همین وجود المانهای شهری است . در ضمن در خصوص مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان خلاف به عرض رسانده اند.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *