دیروز در جلسه فوق العاده شورای شهر که با حضور حجت الاسلام ابوترابی نماینده محترم مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی برخی مشکلات فرا روی شهرداری تشکیل شده بود یکی از بانوان محترم عضو شورای شهر انتقاد خود را به تعویض مدیرکل تربیت بدنی استان و جایگزینی وی با یک مدیر غیربومی بیان کرد ، هر چند اصل سوال و ورود مباحث سیاسی به صحن شورای شهر از نظر من کاملا مردود است و نمایندگان مردم در شورای شهر همه دغدغه ای سیاسی خود را می توانند داشته باشند ولی نه در صحن علنی شورای شهر که فضایی کاملا غیر سیاسی است. بهر حال این سوال بستری بود برای بوجود آمدن بحث نسبتا طولانی بین اعضا و نایب رئیس محترم مجلس در خصوص محاسن و معایب استفاده از مدیران غیر بومی.

حاج آقای ابوترابی اعتقاد داشتند که مدیران شایسته غیر بومی می توانند بدون معذوریت و محدودیتهای داخل استان خدمت رسانی بیشتری داشته باشند و برخی از اعضا اعتقاد داشتند مدیر بومی اشراف و تسلط بیشتری به مسایل داخل استان دارد .

هر دو طرف به ضرورت شایستگی و ویژگیهای فردی مدیران اصرار داشتند اما در بومی یا غیر بومی بودن افراد شاهد مثالهای فراوانی ذکر می شد از مهندس نصری و مهندس طاهایی گرفته یا مهندس دینی مدیرعامل گاز ومهندس محمدزاده مدیر مسکن.

به پیشنهاد آقای ابوترابی از اعضای حاضر در جلسه به صورت مخفی در خصوص استفاده از مدیران غیربومی رای گیری به عمل آمد و نتیجه آن نزد ایشان محفوظ باقی ماند تا جلسه بعد. البته من نظرم مثبت بود اگر شایستگی افراد برابر باشد مدیر غیربومی راحت تر عمل می کند تا مدیر بومی.! اگر شایستگی آنها برابر باشد!!!

نظر شما چیست؟

4 Comments

  1. . سلام . فکرمی کنم مدیر بومی بیشتر برای شهر خود دل خواهد سوزاند . چرا که به دنبال ارائه یک کارنامه قابل قبول به همشریان خود می باشند . و از طرف دیگر بیشتر در جریان زوایای مختلف امور استان می باشند .

  2. مراسم تدفین آیت الله منتظری جمعیت بیشتری آمده بودند.تازه تبلیغات و وسایل ایاب و ذهاب هم مهیا نبود.
    ————————-
    دروغ که مالیات نداره، وقتی دروغی به بزرگی تقلب می گید چنین دروغهای که مثله آب خوردنه ولی عشق و علاقه مردم با این دروغها کم نمی شود با این دروغگویی ها فقط عرض خود می برید و زحمت ما را زیاد.
    حامد کبودوند

  3. حمید نورانی says:

    با نظر آقا حامد کبودوند موافقم . درشرایط مساوی یعنی صلاحیت هردو مدیر برابر مدیر غیربومی راحتتر وروانتر میتواند مدیریت کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *