سرانجام یکی از حساس ترین و سرنوشت سازترین اقدامات مجلس نهم به پایان رسید و نمایندگان این مجلس با فراز و نشیبهای فراوان تکلیف اعضای هیأت وزیران دولت یازدهم را مشخص کردند ، دولتی که ریاست آن را فردی برعهده دارد که دوست و دشمن ، موافق و مخالف به زیرکی ، تیزهوشی و سخنوری وی اعتراف دارند ، رئیس دولتی که در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد با “داس” نیامده است البته دیری نپایید که در معرفی وزیران پیشنهادی مفهوم این عبارت دقیقتر مشخص شد و برای اولین بار پس از رحلت امام راحل و گذشت ۲۴ سال ، ملت ایران شاهد این بودند که هیچ وزیری از دولت قبلی در دولت جدید مجال خدمت نیافت ، اقدامی که نه در دولت آقای هاشمی و نه در دولت آقای خاتمی و نه در دولت دکتر احمدی نژاد صورت نگرفته بود.

بهر حال فرایند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدم به اتمام رسید ، فرایندی که در طی چهار روز فارغ از موضوع اصلی رای اعتماد دستاوردهای ارزشمند دیگری هم به همراه داشت ، برائت کامل از فتنه و آشوبهای اجتماعی سال ۸۸ توسط وزرای پیشنهادی ، برای مثال وقتی فردی مثل آقای آخوندی که نماینده میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ بود صراحتا و شفاف بحث تقلب و دروغ بزرگ قتنه گران را رد می کند و اعلام انزجار می نماید بسیار حائز اهمیت است و یا تاکید بر آموزه های اسلام و انقلاب توسط وزرای پیشنهادی یعنی دستاوردی بس ارزشمند برای ملت فهیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است که باید فرصت و مجال حاصل شده را غنیمت شمرد و عدم توفیق فردی در انتخابات ۹۲ را به فرصت توسعه گفتمان امام و انقلاب تبدیل کرد.

بدون شک با تشکیل هیأت وزیران دولت یازدهم منطقی و قطعا قابل قبول خواهد بود که دولت برای پیاده سازی دیدگاه های خود در استانها مجریان و مدیران نزدیک به دیدگاه خود را انتخاب نماید و با در نظر گرفتن شعارها ، برنامه ها و دیدگاه های وزیران در جلسات رای اعتماد کاملا واضح و قابل پیش بینی است که تندروها و افراطیون و فرصت طلبانی که پس از انتخابات فکر می کردند بساط سهم خواهی و منفعت طلبی مجدد گشوده شده است جایی در دولت نخواهند داشت . اما در عین حال باید دقت کرد و جریانات را به گونه ای مدیریت نمود که از مکر و فرصت طلبی این جماعت تندرو غفلت نشود.

همه فعالان سیاسی می دانند و باور دارند که نقش نمایندگان مجلس در ارائه مشورت و نقش آفرینی در چینش مدیران محلی و استانی انکارناپذیر است و در کنار این تقریبا همه فعالان سیاسی استان مطلع هستند که نگاه و صرفا سلیقه اجرایی من با حجت الاسلام و المسلمین حسینی نمایده محترم مردم شریف قزوین و آبیک متفاوت بوده و هست و مصداق بارز آن هم در زمان انتخابات مجلس نهم و عدم حضور من در ستاد انتخاباتی ایشان متبلور گردیده ولیکن اشتراک گفتمانی و یکسان بودن دیدگاه های ایدئولوژیک و ضرورت افزایش توان اجتماعی حاج آقای حسینی ایجاب می کند همه فعالان فرهنگی و تشکیلاتی استان قزوین با هماهنگی و محوریت این نماینده استان ، مطالبات و جهت دهی سیاسی خود را به حداکثر اشتراک رسانده و با حمایت گسترده و افزایش توان اجتماعی ایشان نقش مناسبتری در ارائه مشورت به منظور چینش مدیران استانی برای وی رقم بزنند و مانع فرصت طلبی و ترکتازی تندروها و افراطیون بشویم

10 Comments

  1. سلام آقای کبودوند در یادداشت شما آمده همه فعالان فرهنگی و تشکیلاتی استان با محوریت نماینده قزوین … سئوال این جاست که آیا شما فکر می کنید که همه فعالان فرهنگی و تشکیلاتی استان همانند شما می اندیشند که شما برای شان تعیین تکلیف می کنید؟ و اگر کسی همانند شما و دوستانتان فکر نکند نمی تواند کار فرهنگی انجام بدهد؟ موفق باشید.

    1. حامد کبودوند says:

      خیلی جالبه و در عین حال عجیب!! ما در یادداشت خودمان پیشنهاد می کنیم و مطلبی را انتشار می دهیم ، اجبار و تعیین تکلیفی برای کسی نکردیم اما شما اینگونه برداشت می کنید . من فکر می کنم اینکه پیشنهاد را تعیین تکلیف برای دیگران بدانیم ناشی از تفکری است که ضرورت دارد مورد بازبینی قرار گیرد

      1. سلام این که شما می گوئید ایجاب می کند همه فعالان فرهنگی استان پشت سر نماینده باشند بنده به عنوان یکی از این فعالان فرهنگی که نام بردید نمی خواهم مطالباتم را از راهی که شما می گوئید پی گیری کنم لین که می گوئید اجبار نکرده اید با قحوای کلامتان متغایر است با قسمت انتهائی مطلب شما که به ضرورت بازبینی تفکر اشاره دارد کاملا موافقم.

        1. حامد کبودوند says:

          همانطور که خودتون هم فرمودید و قطعا استحضار دارید استفاده از عبارت ایجاب مستفید به قبول می باشد یعنی تا قبولی صورتی نگیرد الزامی وجود ندارد بنابراین مطالبات من و شما می تواند همچنان متفاوت مورد پیگیری قرار گیرد و هنگامی که قبول و ایجاب باهم روی دهد یعنی تعهد و تعیین تکلیف

  2. طعنه زدن رو هنوز نیومده شروع نباید کرد.
    وحی منزل که نیست که از دولت قبلی استفاده بشه.
    تو قانون اومده؟ تو قرآن نوشته؟ مراجع گفتن؟ حضرت آقا فرمودند؟
    داس هم شما به چه حقی تفسیر میکنی که منظورش این بوده که تو دولتش استفاده کنه؟؟ همین که مشورت میکنن یعنی احترام قائل هستن برای اعضای زحمت کش دولت قبلی.
    رهبری هم فرموندند که همه باید به دولت خوشبین باشند و کمک کنن.
    پس تقوا پیشه کن اخوی.
    ما پشت سر رهبری هستیم. آیا رهبری از این چیدمان ناراحت هستند و مطلبی بیان کردند که طعنه میزنید؟
    شما که هیچ انتقادی را در طول سال جرات نکردید به دکتر محمود احمدی نزاد و همراه غار ایشان مشایی و چوانفکر و .. بکنید. چطور نیامده شمشیر طعنه را از قلاف بیرون کشیده اید.
    پشت سر رهبری باش. هر چند که در طول ۸ سال صدای آقا هم بار ها بخصوص در طول دوره دوم درآمد اما صدای شما در نیامد و مشغول افتتاح توالت های عمومی در قزوین و همایش گرفتن برای این توالت ها بودید!!!!

    پشت سر رهبری باش همین.
    خدایا به ما تقوا عنایت فرما و ما را به راه راست هدایت کن. الهی آمین

    1. حامد کبودوند says:

      در بی اطلاعی ویا مغرضانه بودن نظر شما همین بس که در همین وبلاگ بارها انتقاد من از عملکرد دولت دهم و شهرداری قزوین و شورا منتشر شده است اما چون شما تفاوت بین نقد و تخریب را نمی دانید بالطبع از هر نقدی برمی آشفتید ، ما هم نگفتیم باید از وزرای دولت قبلی استفاده شود بلکه گفتیم دولت آقای خاتمی و هاشمی و دکتر احمدی نژاد بدون اینکه بگویند داس نداریم یک یا چند نفر از وزرا را ابقا کردند ولی دولت یازدهم چنین نکرد نگفتیم این کار غلط است ولی می دانیم از قدیم گفته اند چوب را که برداری گربه دزده حواسش را جمع می کند

      1. با جزئیات جواب بده.
        شما کی نسبت به عملکرد حرفهای مشایی مطلب نوشتی؟؟؟؟
        الان لینکش رو بزار.

        البته از قدیم هم گفتن: به حرف “گربه سیاه” بارون نمیباره.

        :))

        1. حامد کبودوند says:

          از قدیم به ما گفتند جواب بی ادبان را ندهیم ، شما هر وقت ادب را رعایت کردید می توانید جواب بگیرید ، “جواب بده” مخاطب دیگری دارد که نشان ادب گوینده آن است . در ضمن لازم نیست خیلی تلاش کنید فقط کافی است مطالب ۴ ماهه گذشته این وبسایت را ببینید

  3. کاملا مشخصه که کم آوردی.
    در کل پیشنهاد میکنم پیام ۱۸٫۵ میلیون رای رو در مقابل ۴٫۵ میلیون رای کاندیدای مورد علاقه ات آقای دکتر جلیلی درک کنی.
    به قول استادت جناب آقای دکتر محمود احمدی نزاد کسانی که پیام ملت ها را درک نکنند به زباله دادن تاریخ خواهند پیوست.
    والسلام
    تا ۸ سال بعد خدا حافظ.
    :))))

    1. حامد کبودوند says:

      توهم یک بیماری مزمن است ، نمی تونم درک کنم اما بابت عذابی که می کشید احساس ترحم مرا پذیرا باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *