پدیده تخریب اموال و اشیا عمومی که از آن به وندالیسم یاد می شود در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک جهان وجود داشته و این ناهنجاری اجتماعی یکی از معضلات مدیریت شهری بوده و هست.

در قزوین نیز چندی است که مصادیق این پدیده ناهنجار نمود بیشتری پیدا کرده است از جمله پاشیدن رنگ به تابلوهای ترافیکی در سطح شهر

SNC00042 

شهرداری قزوین با پیگیری های فراوان شورای شهر و هزینه گزافی که از طرق مختلف از شهروندان اخذ شده بود اقدام به خرید و نصب تابلوهای اطلاع رسانی در سطح شهر کرده بود که متاسفانه اکثر این تابلوها در ایام اخیر با یک مشخصه خاص دچار لطمه شده است و با اندکی تامل در این خصوص می توان به ارتباط این ناهنجاری اجتماعی و برخی جریانات سیاسی که در تلاش برای نافرمانی مدنی هستند پی برد. واقعا جای سوال است که چرا برای مقاصد سیاسی باید به تخریب اموال عمومی پرداخت و به ناهنجاریهای اجتماعی پناه برد؟

البته چنین کارهایی از مدعیان نافرمانی مدنی به هیچ وجه دور از انتظار نیست!!!

7 Comments

  1. سلام ظاهرا مفهوم نافرمانی مدنی را نمی دانی که اینچنین حرکتهای به قول شما وندالیسمی را چنین می انگارید.
    شما که بچه مذهبی و داعیه دار فعالیت فرهنگی هستید هز مقوله اتی را از منظر سیاسی می بینید و بدتر آنکه هر حرکت زشت و منفی را به مخالفین خود نسبت می دهید همانند رییس جمهورتان که بسیار اهل دانش و دکترای دروغ است شما نیز شاگرد او هستید و انتظاری بیش نیست.
    ——————
    اگر واقعا چنین مصادیقی نارمانی مدنی نیست که خدا به داد برسد!!!
    حامد کبودوند

  2. هميشه سبز says:

    مثل اینکه یک جات خیلی سوزش داشته ! قماشی مثل تو که مردم رو به رگبار بستند دیگه نباید دلشون برای بیت المال بسوزه.
    ————–
    البته اون کسی که اینگونه رنگ همیشه سبز را به اموال عمومی پاشیده گویا خیلی خیلی یه جاش سوخته ، در ضمن بدون شک کسی که به راحتی دروغ بگوید و تهمت بزند و قتل عام تقلبی را جار بزند بیت المال برایش مهم نیست
    حامد کبودوند

  3. سلام
    ریشه وندالیسم کجاست؟
    در وبلاگم به آن اشاره کرده ام
    ————————–
    گویا تهمت زدن و به موارد غیر مستند اشاره کردن در حامیان یک نامزد شکست خورده شیوع دارد. نویسنده محترم مواردی که رئیس جمهور منتخب ملت در مناظرات سیاسی بیان کرده بود را تهمت می نامند ولی نمی دانم چرا هیچ کدام از این موارد توسط افراد تکذیب نمی شود یا دلیلی بر رد آنها ارائه نمی گردد تا همگان متوجه حقیقت شوند و یا چرا حضور آقای کروبی در نمایشگاه مطبوعات را که به قول خود ایشان سرزده بوده است را با هماهنگی قبلی فرض می کنند و برخورد مردم با ایشان را به هواداران منتخب ملت نسبت می دهند
    حامد کبودوند

  4. امیر ارسلان says:

    وقتی دولت کودتا تمامی روزنه های اعتراض مردم اعم از روزنامه سایت های خبری ونداشتن تلویزیون را مسدود می نماید این امر رنگ پاشی نشانه هوش و رکاوت جنبش سبز است که حامیان دولت کودتا را اینقدر عصبانی نموده است.
    —————-
    جدا متاسفم برای این به اصطلاح جنبش سبز که اینقدر بدبخت و بی منطق شده که رنگ پاشیدن به تابلوهای عمومی را نشانه هوش و ذکاوت می داند.
    امیدوارم این تفکر همه کسانی که مدعی اصلاح طلبی هستند نباشد.!
    حامد کبودوند

  5. شما مصداق بارز نان به نرخ روز خور هستید شما از بغل این دولت زندگی می کنید پس حمایتتان جای تعجب ندارد خداوند به راه راست هدایتتان کند از مدارک تحصیلی و موقعیت اجتماعیتان نوشتید اما بدانید با همه اینها بازهم مورد نفرت مردم هستید و هیچ دردی بالاتر از این نیست . تا اخر عمر مدیون خون نداهایمان هستیم و حسرت نبودشان و بود شمارا می خوریم.
    ————————-
    نویسنده محترم چگونه می توان موقعیت اجتماعی کسب کرد ولی مورد نفرت مردم بود.؟!! امیدوارم همه به راه راست هدایت شوند.
    حامد کبودوند

  6. آدمی که خودشو به خواب زده با هیچ صدایی بیدار نمیشود. از قرآن میگویند و علی را مولای خودشون میدونند.ولی پای عمل که میرسه سرباز معاویه اند. چون اینجوری راحتره !
    ————–
    دقیقاً ادعای قانونگرایی و صداقت می کنند ولی در عمل از هیچ بی قانونی و دروغی دریغ نمی کنند.
    حامد کبودوند

  7. اگر هرکس موقعیت اجتماعی دارد مقبول مردم هم هست پس غلط کردید علیه علیخانی تجمع کردید
    ——————–
    همه طرفداران آقای علیخانی ادب و نزاکتشان مثل شماست؟
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *