دو روز قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه حضور ۴۰ میلیونی ملت شریف و فهیم ایران در صحنه انتخابات ، باکمال تاسف شاهد آن بودیم که نشریه ولایت قزوین در توهینی بی سابقه و کم نظیر در عر صه مطبوعات در قالب درج کاریکاتوری موهن شخصیت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را به سخره گرفت که البته با نگاهی گذرا به محتویات شماره های اخیر این نشریه  براحتی می توان برداشت کرد که این اتفاق نه ناخواسته که چه بسا با اطلاع کامل متولیان نشریه ولایت قزوین روی داده است

طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجازات عمومی در کشور ، توهین به رئیس جمهور جرم است و بالطبع چنین حرکت  ناشایستی که با مخالفت صریح دستگاه های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی مواجه شد منجر به تشکیل پرونده قضایی و توقیف انتشار این نشریه گردید که این اقدام را می توان مرهمی هر چند ناچیز بر احساسات جریحه دار شده اقشار فهیم و شریف استان ولایتمدار قزوین دانست که همواره نشان داده اند حامی گفتمان امام (ره) و انقلاب بوده و شعارهای دولت عدالت گستر دکتر احمدی نژاد را منطبق بر خواسته های خود می دانند .

هر چند مشی مهرورزانه دولت بر عدم پیگیری و شکایت از چنین حرکتهایی بوده است ولی در شرایط حادکنونی کشور که قانون گریزی و توهین به ارکان مملکت به رویه اصلی یک جریان سیاسی خاص تبدیل شده است لزوم برخورد با چنین اقداماتی دو چندان احساس می شود فلذا از مسئولین فهیم و قانون گرای قضایی استان قزوین انتظار می رود ضمن پیگیری مجدانه این پرونده از اقداماتی که  باعث رنجش خاطر امت همیشه در صحنه استان قزوین می شود خودداری نمایند.

انتشار مجدد این نشریه این موضوع را در اذهان عمومی متبادر می کند که هر کسی با هر سلیقه و سابقه ای می تواند بالاترین جسارتها را به دومین مقام عالی کشور داشته باشد و صرفا با یک عذرخواهی ساده فعالیت خود را ادامه دهد .

پس از درج این کاریکاتور بسیاری از مردم متعهد و علاقمند به رئیس جمهور قصد داشتند به نشانه اعتراض در مقابل دفتر نشریه ولایت قزوین تجمع نمایند که با درک از شرایط عمومی کشور از این کار صرف نظر نمودند و اقدام صحیح مقامات محترم قضایی استان در توقیف این نشریه نیز مزید بر علت گردید ولی بی شک انتشار مجدد این نشریه عواطف و احساسات پاک علاقمندان و دوستداران رئیس جمهور محبوب را برانگیخته و جریحه دار می کند و ضرورت دارد متولیان امردلیل این انتشار را پس از درج چنین توهین آشکاری  برای مردم مشخص نمایند تا هرگونه سوء برداشت در اذهان منصف جامعه روی ندهد.

10 Comments

  1. آنتي كبود says:

    بنده بعد از رفع توقیف این روزنامه وزین حتما اقدام به آبونمان آن خواهم پرداخت.
    —————–
    با من مشکل دارید ، حقیقت را چه می کنید؟؟
    حامد کبودوند

  2. يك خواننده says:

    سلام. خسته نباشید! من کاریکاتور مذکور را به سحتی بدست آوردم چون از روی باجه جمع شده بود و توزیع آن خیلی کم بود. فکر نمی کنم شخص مورد اشاره شما رئیس جمهور بوده باشد. اسمی هم از رئیس جمهور ذکر نشده و چهره آن مشخص نیست . اگر امکان دارد به من بگویید که چرا چنین برداشتی کرده اید چون برای من جای سوال ایجاد کرده است! ممنون از پاسخ گویی شما…
    ————–
    نویسنده گرامی
    هر فرد منصف و متعقلی می پذیرد که سوژه کاریکاتور موجود در نشریه ولایت قزوین شخص رئیس جمهور بوده است ، این تجاهل کمی مغرضانه به نظر می رسد.
    حامد کبودوند

  3. انقدر آب سربالا رفته که قورباغه ای مثل تو هم ابو عطا می خونه. بهترین مطلب ولایت توی ۱۰ سال اخیر همون کاریکاتور بود. بیخود هم رئیس جمهور متقلبت رو به امام و انقلاب ربط نده چون خیلی زشته کسی مثل احمدی نژاد رو به شخصیت بزرگی همچون امام ربط بدی. بذازید حداقل نام اون پیر فرزانه قربانی هوس ها و قدرت طلبی شما نشه.
    ———————-
    شما از امام دم می زنید حال آنکه بیان شما ذره ای به گفتمان امام (ره) نزدیک نیست ، اگر می توانستید بجای این ادبیات شاهد مثالی برای توهین خود به ملت شریف ایران مبنی برای متقلب بودن نماینده این ملت می آوردید.
    حامد کبودوند

  4. سلام و با تبریک تایید انتخابات من فکر کنم با فرض درست بودن کاریکاتور ولایت هیچ ایرادی به این کار نباشد چون کاریکاتور برای همین امر است و در تمام دنیا رهبران سیاسی کشور از این امر مصون نیستند و اگر امثال شما کاسه داغ تر از آش می شوند به روحیات شان بر می گردد و عدم شناخت رسالت مطبوعات.در زمان مصدق بدتر از اینها در باره وی چاپ می شد ولی ایشان دستور داده بودند که برخورد نشود . از طرف دیگر جناب رئیس جمهور بدترین از اینها را با لبخند ملیح شان پشت گوششان مالیده اند و همه اینها را جمع کردند و با انتخابات! ۲۲ خرداد جواب دندان شکنی به اینگونه توهین ها! دادند.شما هم بروید و در فکر مراسم تحلیف جناب دکتر باشید .
    ——————-
    در اینکه انتخاب هوشمندانه ملت شریف و فهیم ایران اسلامی در انتخابات ۲۲ خرداد ماه خواب همه بداندیشان و کژفهمان را بر هم زده شکی نیست و سوزش این موضوع خیلی بیشتر از آن است که با این ادبیات بتوانید از آن بکاهید ولی اگر مدعی قانونگرایی هستید همانطور که گفته بودم طبق قانون توهین به رئیس جمهور جرم است و باید با آن برخورد شود.
    حامد کبودوند

  5. با سلام،
    موفقیت چشمگیر شما و حزب مربوطه در امر تقلب در انتخابات اخیر را تبریک عرض مینمایم و از خداوند منان تقاضامند هستم زمانی که در آن دنیا در حال شکنجه شدن به این دلیل هستید توفیق حضور و مشاهده آن صحنه بعنوان یکی از کسانی که حقش پایمال شده است را داشته باشم.
    شوخی کردم ما دل دیدن این چیزها را نداریم تازه خودمان هم کم گناهکار نیستیم.
    —————–
    دوست دل رحم!!
    توهین و تهمت گناه کمی نیست اگر مصداقی برای تقلب در انتخابات دارید بفرمائید وگرنه حیف است آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید.
    امید است به دعای امام (ره) ، شهدا و همه رهروان شهدا خداوند همه ما را عاقبت به خیر گرداند
    حامد کبودوند

  6. آقای کبودوند یا هر کامنت نویس عزیز تقاضا دارم آدرس وبلاگ یا خود کاریکاتور را نشان دهید . اظهار نظر بعد از دیدن کاریکاتور . با تشکر .
    ——————
    وقتی من به اصل کارکاتور ایراد دارم چرا باید به نشر آن بپردازم؟!
    حامد کبودوند

  7. لطفا توضیح بدهید: آیا کشیدن کاریکاتور جرم است؟ برای اینکه امثال بنده ادعای شما را بپذیرند لازم است با دلیلی منطقی وجه شباهت بین کاریکاتور و آقای رئیس جمهور را بفرمایید… کدام بخش کاریکاتور مورد اشاره جنبه توهین دارد؟… آیا اتهام زدن به شخصی انقلابی مانند آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از نزدیک با امام در ارتباط بودند در رسانه ملی امری قانونی است؟!… آیا زیر سوال بردن ۳۰سال حکومت جمهوری اسلامی که ۸ سال آن به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای گذشت امری قانونی است؟… آیا به آنچه در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان عیوب انتخابات مطرح شد معتقدید؟… آیا فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اتهام فساد مالی و اشرافی گری آقای هاشمی و ناطق نوری که توسط آقای احمدی ن‍‍ژ‍اد در رسانه ملی زده شد را گوش نکردید؟!… آیا استفاده از تریبون استانداری برای تبلیغات انتخاباتی جرم نیست؟!… راهپمایی با شعار “سکوت” شبیه به طرفداران یک تیم فوتبال است یا شعار “هاشمی حیا کن مصلحت رو رها کن” که در جمع حامیان آقای احمدی نژاد سر داده شد و از طریق صدا و سیما به گوش مردم رسید؟ چطور می شود که متهم کردن فردی انقلابی و از یاران امام که هم اکنون در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارند را تنها عیب بدانیم و در برابر یک کاریکاتور انتقادی چنان جبهه بگیریم که توهین به ملت شده است!؟؟؟ شما که شعار “عدالت” سر می دهید به ما بگویید که آیا در اجرای قانون بین یک شهروند معمولی و شخص رئیس جمهور تفاوت قائلید؟!!!…
    ————
    کشیدن کارکاتور جرم نیست ولی توهین به رئیس جمهور منتخب ملت جرم است، مغلطه و تهمت جرم است ، چرا که احمدی نژاد از وضعیت فرزندان این افراد سوال کرد و نه خودشان و تهمت هم نزد بلکه سوال کرد (می توانید یکبار دیگر فیلم مناظره را ببینید) راهپیمایی و سکوت عیب نیست ولی تخریب اموال عمومی و ضرب و شتم مردم جرم است ، نویسنده محترم آیا بیش از ۳۰۰۰۰ بار توهین به منتخب مردم در طول ۴ سال جرم نیست؟ شما که انقلاب و یاران امام (ره) را می فرمائید مگر امام (ره) نمی گفت منتظری شاگرد و پاره تن من است ولی وقتی عمل او از آرمانهای انقلاب فاصله گرفت همین امام (ره) او را عزل کرد ، ملاک عملکرد افراد است بهتر است بجای این مغاطله ها به عملکرد و انتخاب ملت احترام بگذارید اگر ادعای قانونگرایی دارید.!
    حامد کبودوند

  8. من از قانون انتخابات اطلاعی ندارم ولی اگر اینچنین باشد خلاف قانون است و باید طبق ضوابط برخورد شود . من حرف شاهد را در مورد هاشمی قبول دارم ولی می خواهم از زاویه ی دید شما به این موضوع بپردازم . شما معتقدید که احمدی نژاد سئوال کرد . آقای کبودوند فرض کنید که در یک همایش که ۵۰۰ خانم حضور دارند من از شما بپرسم شما تا به حال با خانمی رابطه ی نامشروع داشته اید ؟ آیا این اسمش سئوال است؟ نه این تخریب است و صددرصد مردود . حتما شنیده اید که می گویند هر سئوال جایی و هر نکته مکانی دارد . آقای کبودوند من بهترین جواب را برای شما بیانه ی آقای علی مطهری (که اتفاقا از برادران اصولگرا و از هم طیف شما هست) ارجاع می دهم . ( در سایت تابناک موجود است)
    ———————-
    چطور تخریب فقط برای آن آقایان مردود است و ۳۰۰۰۰ تخریبی که در این ۴ سال در خصوص منتخب ملت روی داد مردود نبود ، همه هم می دانند که منشاء این تخریبات چه کسی بود؟
    بی شک اذهان منصف و فهیم می توانند قضاوت کنند که کدام عمل مردود است.
    حامد کبودوند

  9. احمدی نژاد مگه خداست و یا اینکه اصولی از دینه که کشیدن کاریکاتورش جرم باشه ؟ برید ببینید مردم دنیا با رئیس جمهورشون چیکار می کنند و ما کجای قافله ایم. ما که ادعا می کنیم رئیس جمهور نوکر مردمه پس نباید از کشیدن کاریکاتورش ناراحت بشه. کاریکاتور یک نوع زبان نقده . اگه منظورتون اینه که حتی این نقد رو هم نباید انجام داد پس محترمانه رک بگوید که خفه بشم و بریم خونه هامون سبزی پاک کنیم. واقعا باید برای دانشگاه هامون تاسف خورد که تحصیل کرده هایی مثل شما ازش بیرون می یاد
    ————————-
    من نمی گم نرید سبزی پاک کنید میگم تو دانشگاه به ما یاد دادن احترام به قانون واجبه و قانون هم گفته توهین به رئیس جمهور جرمه. نویسنده محترم ، من با کشیدن کارکاتور و نقد منصفانه مخالف نیستم با توهین و تخریب به هر نحوی مخالفم.
    حامد کبودوند

  10. حتما دانشگاهی که قانون مداری رو به شما یاد داده همون دانشگاهی بوده که کردان، احمدی نژاد ، الله کرم ، حسن عباسی ، ده نمکی و … از اون فارغ التحصیل شدند. در ضمن سبزی پاک کردن شرافتش به مراتب بیشتر از همکاری با این دولت غاصبه!
    ——————-
    کسی از شرافت حرف می زند که به ملت توهین نکند و منتخب ملت را غاصب نداند.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *