یکی از مباحث اصلی مدیریت شهری بحث توسعه شهری است و به همین منظور هم جلسات ، سمینارها و گزارشات فراوانی تهیه می شود ولی اکثر خروجی آنها مثمر ثمر به نظر نمی رسد ، به نظر من یکی از دلایل عدم توفیق اینگونه حرکتها بی توجهی به مقوله فرهنگ شهرنشینی است که متاسفانه در شهر ما هم خیلی به آن توجه نشده است. برای مثال دیروز در جلسه کمیسون تحویل شهرداری بازدیدی از پیاده رو ساخته شده توسط شهرداری در خیابان آزادگان (غیاث آباد) داشتیم. الحق و الانصاف کار پیمانکار و شهرداری کم عیب بود و پیاده رو زیبایی ساخته شده بود ولی در کمال تاسف با مواردی مواجه شدم که واقعا تامل برانگیز بود . برخی از شهروندان و کسبه محل با شکستن و یا درآوردن موانع فیزیکی (بولارد) های پیاده رو که چدنی و بسیار مقاوم هم بود خودروی خود را در پیاده رو پارک کرده بودند و وقتی هم با اعتراض ما مواجه می شدند که چرا بولاردها را شکسته اید برخوردهای نامناسبی نشان می دادند .

از این قبیل رفتارها و مصادیق آن در شهر ما کم نیست و ضرورت دارد همگان در راستای توسعه فرهنگ شهرنشینی همکاری کنند. البته لازم بذکر است که شورا در قالب سیاستهای کلی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ابلاغ کرده که در این حوزه اقدامات ویژه ای را آغاز نماید ولی در عین حال این موضوع تنها از طریق یک سازمان قابل حل نیست.

3 Comments

  1. متاسفانه مشکل نداشتن فرهنگ شهرنشینی بزرگترین مشکل همه شهرهای ایران هست که باید حالا حالاها روش کار بشه و فرهنگ سازی بشه !

  2. شهروندان باید در امور شهری یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران (شهرداری)بزنند . انصافا با رعایت فرهنگ شهروندی در ارتقا سطح زندگی می توان مشارکت کرد . ممنون مهندس بابت این تذکر مهم

  3. سینا شهروندنژاد says:

    قلم آقا سینا و شهروند چقدر نزدیک به قلم خودتون هست آقای مهندس!
    ————–
    اگر یکم توجه می کردید سینا برخلاف برخی نظردهندگان گمنام آدرس سایتشو گذاشته بود و این یعنی توهم شما دور از واقعیته!
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *