مهندسی اجتماعی واژه ای است که معنای آنرا می  دانیم و هم نمی دانیم ولی می توان گفت مهندسی اجتماعی یعنی تلاش برای حال معضلات اجتماعی و اقتصادی در طول زمان با نقد، بررسی و ارائه هر گونه راه حل های عملی. بخصوص دادن راه حل های عملی در تمام زمینه ها. به عبارت دیگر نباید نسبت به مسائلی که در اطرافمان می گذرد بی نظر و بی توجه بود تنها به این دلیل که چیزهای مهمتری وجود دارد. این چیزهای مهم تر چیستند؟ به نظر من از هر چیزی که در هر لحظه لحظه زندگی ما می گذرد نباید تنها به این بهانه گذشت گه اینها کم اهمیت هستند و چیزهای دیگر اول باید حل شوند بعد نوبت اینها برسد.

متاسفانه مدیریت شهری یعنی شورای شهر وشهرداری ازاین مقوله کاملا غافل بوده و در قزوین نیز این مساله بسیار حادتر از دیگر نقاط کشور است. چندین بار است که در صحن شورای شهر متذکر این موضوع شده ام که شهرداری در انجام پروژه هایش باید حتما به موضوع مهندسی اجتماعی توجه کند ولی متاسفانه هیچگاه توجهی به آن نشده است.

دیدن چنین صحنه هایی در شهر قزوین که بواسطه کمبود زیرساختها همواره در حال اجرای پروژه های شهری است تقریبا ناممکن شده است.

از سازمان زیباسازی که انتظاری نیست معاونتهای شهرداری هم کاری انجام نمی دهند ولی جای تعجبم در این است که چرا همکاران من در شورای شهر که در این خصوص دغدغه های زیادی دارند اقدامی نمی کنند.

واقعا اجرای خیابان شهدا را با تصویر فوق مقایسه کنیم . چه می توان گفت؟

2 Comments

  1. علاوه بر این موضوع مهم بررسی و تدوین پیوست فرهنگی برای طرح های عمرانی هم مساله مهمی است که باید به آن توجه شود و فکر نمی کنم در طرح های عمرانی شهرداری قزوین فکری برای آن شده باشد!

  2. با سلام
    موضوع خیلی مهم و در این حال تاسف آوری بود البته فکر میکنم که تا حدودی این مطلب شما موثر بوده است چون چند روز پیش برای اولین بار در قزوین در خیابان نادری برای اولین بار دقیقا” همین نوع مهندسی اجتماعی را مشاهده کردم و بسیار خوشحال شدم امیدوارم که بعدها هم این موضوع در پروژه های آینده شهرداری و سایر نهادها مد نظر واقع شود.
    راستی من سرباز هستم و چند روز پیش شما رو دیدم دیدن شما باعث شد که بعد از مدتها دوباره به وب سایت بسیار پر محتوا شما سر بزنم که از این بابت بسیار مسرورم.

    موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *