ابتدای کلام : تسلیت باد شهادت شیخ الائمه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) و به امید آنکه از سرچشمه معرفتی کلام آن حضرت بهره مند شویم و مصداق زینت شیعیان آن امام همام باشی. چه زیبا فرمود آن حضرت که به تو خیانت می کنند تو مکن، تو را تکذیب می کنند آرام باش ، تو را می ستایند فریب مخور، تو را نکوهش می کنند شکوه مکن ، مردم شهر از تو بد می گویند اندوهگین مباش و آنگاه تو نیز از ما خواهی شد.! جان بفدایت یا صادق آل محمد(ع)

و اما بعد ، ۳۱ سال پیش چنین ایامی مصادف بود با ورق خوردن برگی دیگر از تاریخ مبارزات ملت سرافراز ایران در دفاع از کیان و اعتقادات اسلامیشان.

وقتی انقلاب اسلامی ایران نهالی نوشکفته بود تنها و تنها به جرم اسلامی بودن و عدم وابستگی به شرق و غرب مورد هجمه تمام و کمال دشمنان قرار گرفت. با مروری بر آثار و خاطرات و مکتوبات جامعه آن زمان براحتی می توان دریافت که در همان موقع نیز بودند کسانیکه جنگ را پدیده زودگذر و کوتاه مدت می پنداشتند و آنطور که باید و شاید در ابتدا به آن توجه نکردند و چه بسا اگر اهمیت این تجاوز و جنگ خانمانسوز برای احاد ملت و بسیاری از مسئولین وقت که برخی از آنها کوس رسوائی و خیانتشان هم اکنون بلند است مشخص می شد حرکت عظیم و اقشار مختلف ملت در خلق حماسه ۸ ساله دفاع مقدس زودتر آغاز می گردید . کم نبودند کسانیکه تا سقوط خرمشهر و محاصره آبادان اتفاق نیافتاد از وسعت این توطئه و اقدام دشمن و خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کرد آگاه نشدند و بی شک اگر نبود تائیدات و روشنگری های مدبرانه امام راحل عظیم الشأن در مدیریت توده ملت و جوانان انقلابی برای کنترل و تسلط بر جبهه های جنگ از همان ابتدا تجاوز دشمن بعثی شاید اکنون نتایج دیگری در طولانی ترین جنگ قرن بیستم رقم خورده بود و چنین مدیریتی می تواند الگویی بی نظیر برای مدیران جامعه فعلی باشد.

اما نکته مهم و قابل توجه در عصر ما نیز همین است که متاسفانه بسیاری از مسئولین و حتی اقشار مختلف جامعه از بروز جنگ نرم که به مراتب خطرناک تر و خانمانسوز تر از جنگ سخت است بی اطلاعند و یا حداقل دغدغه ای برای آن ندارند.

از اوایل دهه هفتاد تا کنون مقام معظم رهبری به صراحت و بارها و بارها خطر جنگ نرم را گوشزد کرده اند اما کم توجهی و یا بی اعتقادی بسیاری از مدیران و مسئولین به این خطر عظیم کاملا مشهود است ، هرچند ملت شریف و فهیم ایران اسلامی همیشه و همه جا برای دفاع از انقلاب خود سنگ تمام گذاشته و به محض اینکه احساس نماید ممکن است خدشه ای به نظام و رهبری وارد شود خود را سپر نموده که مصادیق ۲۳ تیر و ۹ دی از آن جمله است اما وظیفه اطلاع رسانی و روشنگری و ایجاد حساسیت و بیان خطر بر عهده نخبگان و خواص جامعه است که باید توجه ویژه ای به آن کرد.

در دو دهه اخیر دشمن وقتی از نفوذ در صفوف بهم فشرده ملت نامید شد راهکار را در عادی سازی و کم اهمیت جلوه دادن نفوذ نرم و خزنده خود دنبال می کند تا از این طریق مانع حضور بهنگام و موثر آحاد ملت در موقع لزوم بشود ، هر چند با درایت و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری تمام تیرهای دشمن به سنگ خورده است اما کم کاری و بی توجهی مسئولین در هر پست و مقامی از از رئیس جمهور گرفته تا مدیر یک مدرسه در روستایی دورافتاده بخشودنی نیست.

در جنگ سخت مردم و مسئولین انقلابی با پوست و گوشت خود جنگ را احساس کرده و در صحنه حاضر بودند و اکنون هم اگر چنین احساسی داشته باشند محال است کسی بتواند در صفوف آنها خللی ایجاد کند ولیکن حال و هوای جامعه نشان از نفوذ خزنده برخی اقدامات است .

با کمی تامل در جریانات و اتفاقات کشور براحتی می توان رصد کرد که هرگاه احساس خطر و ضرورت انسجام در ملت مشتعل می شود دشمن سعی می کند با حرکتهایی بسیار ظریف و دقیق و استفاده از پتانسیل بازی در زمین دشمن توسط برخی افراد تاثیر گذار که آگاهانه و یا ناآگاهانه این ماموریت را انجام می دهند این شعله ها را به سردی می گرایاند.

بر همه و به خصوص افسران این جنگ نرم واجب است تا با رصد دقیق اقدامات دشمن و تفکر استراتزیک مبتنی بر آموزه های اسلام ناب و فقه جعفری ، گوش به فرمان مقام معظم رهبری در این جنگ نابرابر اقدامات ذبوحانه دشمن را شناسایی و خنثی نماییم تا زمینه سازی باشیم برای ظهور پر سرور قطب عالم امکان حجت صادق خدا، امام عصر(عج)

و مطئن باشیم تا ظهور آن حضرت مبارزه همچنان ادامه دارد.

2 Comments

  1. آقای کبودوند، آیا هنوز هم به احمدی نژاد اعتقاد دارید؟ نگوید که هرچه نظر رهبر باشد. نظرت خودت را بگو
    ——————
    مگر میشه ادعای پیروری از رهبر را داشت و نگفت هر چه نظر رهبر باشد ، اعتقاد ما به ولایت فقیه ایمانی و راسخ است هر گاه شما هم چنین اعتقادی پیدا کردید بدون شک اینگونه نمی پرسید
    حامد کبودوند

  2. اگر رهبر شما گفت که می خواهد شبی را بایکی از نوامیس شما بگذراند آیا قبول می کنید؟
    ————-
    ما کسی را به رهبری برگزیده ایم که حکیم است و جز بر شریعت راستین الهی طریقتی ندارد و اگر جز این بود رهبر نبود ، سوال شما نشان از عدم دانش کافی شما به تئوری نجات بخش ولایت فقیه است ایکاش کمی نسبت به این موضوع مطالعه می کردید و بعد چنین سوالی مطرح می کردید!!
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *