اولین و آخرین جلسه هیات دولت در دولت نهم در جواره بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد و بی شک الطاف خاصه آن امام همام همواره یاور دولت نهم و دولتمردان آن بوده است.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در آخرین جلسه هیات دولت که در مشهد مقدس برگزار شد، اعلام کرد که «علی اکبر صالحی» به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی انتخاب شده است.
از جمله نقاط قوت صالحی آشنایی کامل با این حوزه مذکور است چرا که وی در دولت هشتم نمایند‏گی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی را بر عهده داشت و در مدت فعالیت وی ایران به مدت دو سال عضویت در شورای حکام در زمان خود را تجربه کرده است.
وی پس از برکناری در مهر ۸۴ به عنوان معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی به جده عربستان سعودی رفت.
صالحی همچنین از آذر ۱۳۶۱ تا دی ۱۳۶۸، ریاست دانشگاه صنعتی شریف را عهده‏دار بود.
وی دارای سوابقی چون مشاور وزیر امور خارجه، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و عضویت در انجمن هسته‏ای دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه کاری خود دارد.
صالحی به دلیل انتقادات به ضعف و ناتوانی تیم مذاکره کننده هسته‏ای در۳۰ دی ماه ۱۳۸۲، از نمایندگی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی برکنار شد که این برکناری موج وسیع انتقاد نخبگان را در آن مقطع برانگیخت.
در آن مقطع افرادی چون سیروس ناصری، حسین موسویان، محمد حسین البرزی، محمد جواد ظریف، پیروز حسینی و امیر حسین زمانی‌نیا اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را تشکیل می‌دادند.

7 Comments

  1. در زندگینامه علی اکبر صالحی آمده که در کربلا متولد شده اند و فقط در یک دوره کوتاه برای ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به قزوین آمده اند. ممکن است خاندان ایشان قزوینی باشند اما خود ایشان قزوینی نیستند.
    —————-
    استاد فرزانه ایشان از خاندان صالحی های قزوین هستند و اگرچه متولد کربلا هستند ولی بزرگ شده شهر قزوین هستند.
    حامد کبودوند

  2. آقای عضو شورای شهر فلاکت بار قزوین – سر بلندی میهن با کار وتلاش برای مردم بیچاره محقق می شود. چند روز قبل توی پارک ملت قزوین یک مسافر بخت بر گشته ای را دیدم توی پارک اینطرف و آنطرف سخت دنبال یک لیوان آب سرد می گشت ؟؟؟؟؟؟ گفت ای آقا مگه اینجا فکر کردی پارک ملت مشهده که با آن جمعیت و انبوه مسافر آب سرد کن و آب خوردن توش پیدا شه .. برو خدا روزی ته جای دیگه حواله کنه ……… وای از دست مسئولین شهرداری خدا از اونها نگذره
    —————————–
    اگر قصد شما تذکر و توجه دادن مسئولین شهری به انجام وظایف است که این ادبیات مناسب آن نیست و اگر هم نیت دیگری دارید شهر قزوین خیلی ازرشمند تر از آن است که بازیچه اغراض شخصی یا سیاسی شود.
    پ.ن: شخصا پیگیری کردم و در پارک ملت لااقل ۲ سکوی آبخوری مشاهده کردم عملکرد مدیریت شهری ضعفهای بیشتری دارد که می توانید آنها را تذکر دهید.
    خدا از مغرضین کج فهم نگذره!!!
    حامد کبودوند

  3. آقای مشایی هم معاون اول شد.تبریک میگم. بازم بگردید واسش توجیه پیدا کنید و در اینجا(http://raja10.blogfa.com/) ذکر کنید. اولین دهن کجی دکتر به حامیانشون و مراجع وخیلی های دیگه نوش جان!!!!!!!!!!!!!!!
    ———————-
    انتخاب معاونین رئیس جمهور با خود وی است و چرا باید این انتخاب دهن کجی باشد؟ کدام یک از مراجع اعلام موضع کرده اند که شما از آن به این نتیجه رسیده اید؟ شما از این انتخابات عصبانی هستید یا چیز دیگری شما را اینقدر عصبانی کرده؟
    حامد کبودوند

  4. آقای کبودوند می شود توضیح دهید (به طور کامل) این موج وسیع انتقاد نخبگان کی هستند . خواهش می کنم به طور کامل پاسخ دهید و سئوال مطرح ننمائید .
    ——————————-
    ببخشید من متوجه سوال شما نشدم من چیزی از موج وسیع انتقاد نخبگان نمی دانم لطفا توضیح بیشتر بفرمائید
    حامد کبودوند

  5. شما می فرمائید وقتی آقای صالحی در سال ۸۲ برکنار شدن موج وسیع انتقاد نخبگان را بر انگیخت . اگر ممکن است بفرمائید این موج نخبگانی که ذکر کردید چه کسانی هستند . جالبه مثل این که جنابعالی دست نوشته خودتون را نمی خوانید . (لطفا به طور کامل جواب بدهید و سئوال مطرح نکنید . با احترامی که برای شما و هر شهروند دیگر قائلم اگر جواب مرا ندهید دیگر برای شما کامنت نمی گذارم)
    —————–
    وقتی شما عبارت را کامل نمی نویسید من چگونه باید منظور نظر شما را بفهمم؟ حذف عبارت “آن مقطع” معنای جمله را عوض می کند.در عین حال با نگاهی گذرا به آرشیو سایت های خبری به بیانیه هایی مانند انجمن فارغ التحصیلان اقیانوسیه و هند یا کانون فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و یا کارشناسان وقت سازمان انرژی اتمی و امثالهم بر می خورید مگر آنکه آنها را جزو نخبگان ندانید.
    حامد کبودوند

  6. این رو میگه آقای کبودوند “این برکناری موج وسیع انتقاد نخبگان را در آن مقطع برانگیخت”
    ————
    نظر قبلی را مشاهده فرمائید.
    حامد کبودوند

  7. فکر می کنم یه کم از اخبار دوری!! نامه رهبری رو نخونذی؟ با این استدلال بالای شما به رهبری هم ربطی نداره!!!!! همین استدلال های تخیلی تونه که مردم ازتون متنفرن!!!! این قد حرکتتون ضایع بود که صدای شریعتمداری هم دراومد!! هاهاهاها . این اولشه. دکترتون خودش داره همه کارا رو می کنه دیگه نیازی به سروصدای ما نیست!!!!!!
    ————
    مخالف عزیز
    گویا شما با تاریخ هم مخالفت دارید. نظر قبلی هفته گذشته نوشته شد و نامه مقام معظم رهبری دیشب (۸۸/۵/۲) قرائت شد و آقای مشایی هم همان دیشب اعلام برکناری نمودند. فکر می کنم از هول حلیم افتادید تو دیگ. همین کار ها رو کردید مردم بهتون اعتنا ندارند.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *