بهسازی صحن امامزاده حسین (ع) و شائبه تخریب قبور مطهر شهدا و پوشش رسانه ای این اتفاق مساله کوچکی نبود که براحتی فراموش شود . هر چند موضع گیریهای متفاوتی در این خصوص شکل گرفت از تشکیل قارچ گونه وبلاگها تا صدور بیانیه ها و بیان خطبه ها و سخنرانی ها، اما هم اکنون که غبار این فتنه فروکش کرده با یک بررسی دقیق و چیدن قطعات مختلف این پازل نتایج قابل توجهی رصد می شود

در اینکه فقدان تجربه و تدبیر مدیرکل اوقاف در ماه های گذشته تنشهای فراوانی را بین مسئولین استان ایجاد کرده شکی نیست که من هم برخی از آنها را در مطالب قبلی همین سایت نوشته بودم اما با نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی باید اتفاق دیگری در استان رقم می خورد.

با کمی دقت در زمان شکل گیری و ادبیات برخی وبلاگها و مقالات یک هفته نامه محلی و سکوت معنا دار یک نماینده مردم محترم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جوسازی برخی افراد منتسب به ایشان در موضوع امامزاده حسین (ع) ترسیم یک سناریوی از قبل برنامه ریزی شده کار سختی نیست.

تقریبا همه فعالان سیاسی اذعان دارند که  با درایت مقام معظم رهبری و لطف و عنایت امام زمان (عج) فتنه عظیم سال ۸۸ مهار و با مشخص شدن چهره واقعی سران این فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنها ، بسیاری از کسانی که در جریان فتنه ۸۸ از آنها حمایت و پشتیبانی کرده بودند پایگاه اجتماعی خود را به شدت از دست داده اند و هم اکنون مترصد آن هستند که از هر فرصتی برای بازسازی وجهه خود استفاده نمایند . در استان قزوین نیز این مهم وجود دارد و کسانی که قسم جلاله و حمایت آشکار خود را از سران فتنه نمی توانند انکار کنند در تلاشند تا با فضا سازی و موج افکنی بتوانند مجددا حضور خود را در مناصب تاثیر گذار حفظ نمایند.

اگر کمی به اتفاقات سیاسی ۱۶ ساله اخیر استان قزوین بنگریم در خواهیم یافت جریانات مدعی اصلاح طلبی حتی در زمان اقتدار این حرکت در کشور پایگاه مردمی قاطعی در استان نداشته اند و توفیقاتی هم که در این مدت بدست آورده اند حاصل ۲ فرآیند اساسی بوده است اول اینکه با استفاده از پتانسیل های مالی و رانتهای اجرایی عقبه ای را برای خود سازماندهی می کردند و دوم اینکه از افتراق و تشدد آرا جریان رقیب یعنی منتسبین اصولگرایی حداکثر استفاده را می بردند.

در هیچ یک از انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی یک اتفاق نظر کامل و لیست واحدی از سوی منتسبین به اصولگرایی در استان ارائه نشد و حضور چند چهره نسبتا شاخص باعث شکست آرا و بالطبع پیروزی این جریان خاص گردیده بود. حتی در انتخابات هشتم مجلس نیز سازوکار ۵+۶ در استان نتوانست مانع حضور برخی چهره ها شود و عدم همکاری گروه ها با لیست ارائه شده نتیجه را آنگونه رقم زد که شاهدش هستیم.

اما با نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با توجه به فضای سنگین حاکم بر مدعیان اصلاح طلبی و ناامیدی آنها برای پیروزی در انتخابات جریان خاصی که منافع خود را بر هر جهت گیری سیاسی و فکری و اعتقادی ترجیح می دهد ، حرکت انتخاباتی خود را شدت بخشیده و با توجه به تجربیات گذشته مطمئن است تنها راه پیروزی در انتخابات ایجاد شکاف و تفرقه میان اصولگرایان و جریانات تاثیرگذار آنهاست.

بی تدبیری و ضعف مدیریت مدیرکل اوقاف استان بهترین فرصت بود تا موج سواری این جریان خاص در استان شدت گیرد چرا که مطالبات و انتقادات دانشجویان و فعالان سیاسی فرهنگی استان از این نماینده خاص به گونه ای شده بود که کاملا عرصه بر آنان تنگ شده و با تداوم این فشارها و اجماع اصولگرایان در یک لیست واحد بلاشک حذف کامل آنها از چرخه سیاسی استان رقم می خورد .

نزدیک شدن طرفداران آیت الله اسلامی ، ستادهای رایحه خوش به طیف ائتلاف پیروان ولایت و حجت الاسلام ابوترابی اقدامی بود که برای همه در استان مبارک بود جز طیف این نماینده خاص ! پس باید یک سری اقدامات ایذایی شکل می گرفت تا مانع این وحدت شود و چه چیزی بهتر از موج سواری بر اقدامات ناشیانه مدیرکل اوقاف!

اعوان و انصار این نماینده خاص با دستور کار تهیه آتش عقبه این اختلاف افکنی جریانات را چنان هدایت کردند که امام جمعه موقت قزوین بر خلاف دعب و سیره همیشگی خود صراحتا اعلام موضع نمود و افراد ذی نفوذ حامی مدیرکل اوقاف هم این انتقادات را متوجه خود فرض کرده و در سخنرانی های خود بر علیه ایشان موضع گیری نمودند ، تداوم پوشش رسانه ای عملیات عمرانی صحن امامزاده حسین (ع) توسط حامیان این نماینده خاص که تلاش و اصرار مدیرکل صدا و سیمای استان برای پخش این موضوع در شبکه های سراسری و خبری از آن نمونه بود نشان دهنده برنامه ریزی و تلاش این جریان برای مداومت و کش دار کردن موضوع به منظور باز بودن بحث و تعمیق این اختلاف به ظاهر پیش آمده در میان اصولگرایان بود.

استان قزوین علی رغم پرورش استعدادهای شاخص و ملی فراوان در کشور در دو دهه اخیر هیچگاه دارای یک محور اتفاق و جامع نبوده و تکثر گروه های سیاسی داعیه دار اصولگرایی در بزنگاه های تاریخی و سیاسی باعث تفرقه و ریزش بوده و تلاشهایی که اخیرا به منظور وحدت و ایجاد یک جبهه واحد صورت گرفته بود حساسیت و خشم هواداران یک نماینده خاص را برانگیخت و خود این موضوع مؤید این مطلب است که اصولگرایان استان با تمامی تنوع و تفاوتهای سلایق باید دقت کنند و با ترجیح منافع عام بر منافع خاص و پرهیز از جو زدگی و احساس تکلیف های بدون پشتوانه! با تعامل سازنده و وحدت آفرین به یک جبهه واحد رسیده و با اقدامی در خور طومار فرصت طلبان و رانت خواران را در استان برای همیشه ببندند

6 Comments

  1. ابلهانه ترین سفسطه و توجیهی بود که تا به حال شنیدم!

    شما چرا با پیش کشیدن مسائل دیگر سعی در گمراه کردن دیگران دارید؟!
    اینقدر گند ماجرا بالا زده بود که بخش خبری ۲۰:۳۰ که دربست در اختیار هم طیفان شما هستش هم ۳ بار به این موضوع پرداخت.
    قرار بود به زودی فیلم هارو در اختیار مردم بگذارید چی شد؟
    من میگم چی میشه قرار نمیدهید چون فیلم قابل اتکایی در دست ندارید.
    چون این اتفاق تلخ افتاده.مرد باشید و عذرخواهی کنید

    دروغ دروع میاره مهندس.
    ۲ هفته هی میگی افشا میکنم فلان میکنم . حالا اومدی از فتنه و ……… میگی؟ چه ربطی داشت؟
    —————-
    ادبیات شما کاملا غرض و بغض شما را نشان می دهد. خدا را شکر می کنم که مخالفان ما را افرادی مثل شما قرار داده است.
    فیلم ها و مدارک این موضوع در اختیار مراجع مربوطه قرار گرفته و اتفاقا اعترافات و فایلهای جدیدی که از برخی ها بدست می آید روشن کننده بسیاری از مطالب است مطمئن باشید این مدارک منتشر خواهد شد و روسیاهی بر آنکه در او غش باشد خواهد ماند
    فقط فکر می کنم آن موقع چه احساسی خواهید داشت، وقتی صدای پدر شهیدی که نقل می شد کتک خورده است و قبر فرزندش تخریب گردید پخش شود که صراحتا می گوید خودم دیدم قبر فرزندم سالم است.
    حامد کبودوند

  2. شما ۲ هفته قبل همهمین وعده های پوچ رو دادید و گفتید به زودی!!
    اگر مدرکی رو کردید آنوقت ادعا کنید!
    —————–
    در دروغگویی شما همین بس که من در همین سایت و در پاسخ به شما در تاریخ ۲۹/۲/۹۰ گفتم این فیلم بزودی منتشر خواهد شد و امروز ۲/۳/۹۰ شما می گویید ۲ هفته پیش !
    خدا شر دروغگویان را به خودشان برگرداند
    حامد کبودوند

  3. جواد پناهی says:

    جناب کبودوندشما مصداق آیه: {ثم بکم عمی فهم لا یرجعون}هستید، که چشمتان را رو به واقعیت بسته اید،افترا می بندید؟ بنده به عنوان یکی از خانواده های شهدا روز ۱۵ اردیبهشت ۳ ساعت در گودی قبور تخریب شده شهدا بود، متاسفم از اعتمادی که به شمادر این سالهاداشته ام که صحبت هاتیان را بی چون و چرا می پذیرفتم برای خودم متاسفم، جناب کبودوند من از آن روز هم فیلم و هم عکس گرفته ام که فکر کنم وقتش شده که منتشرش کنم، بازهم برایتان متاسفم و به قول مادر شهیدی که می گفت خون شهید لیز است هرکس پا روی آن بگذارد سر می خورد، مواظب باشید با سر زمین نخورید! بازهم برای شما و تمام خانواده های شهدا که مسئولینی چون شما دارند. متاسفم!متاسفم! متاسفم!
    ————–
    به نظر منتشر شده قبلی هم توجه کنید
    حامد کبودوند

  4. یک متاسف! says:

    (بهسازی صحن امامزاده حسین (ع) و شائبه تخریب قبور مطهر شهدا و پوشش رسانه ای این اتفاق مساله کوچکی نبود که براحتی فراموش شود)
    جناب کبودوندشما مصداق آیه: {ثم بکم عمی فهم لا یرجعون}هستید، که چشمتان را رو به واقعیت بسته اید،افترا می بندید؟ بنده به عنوان یکی از خانواده های شهدا روز ۱۵ اردیبهشت ۳ ساعت در گودی قبور تخریب شده شهدا بود، متاسفم از اعتمادی که به شمادر این سالهاداشته ام که صحبت هاتیان را بی چون و چرا می پذیرفتم برای خودم متاسفم، جناب کبودوند من از آن روز هم فیلم و هم عکس گرفته ام که فکر کنم وقتش شده که منتشرش کنم، بازهم برایتان متاسفم و به قول مادر شهیدی که می گفت خون شهید لیز است هرکس پا روی آن بگذارد سر می خورد، مواظب باشید با سر زمین نخورید! بازهم برای شما و تمام خانواده های شهدا که مسئولینی چون شما دارند. متاسفم!متاسفم! متاسفم!
    ——
    اولا باید تاسف خورد و متاسف بود برای کسی که در کلامش از آیات کلام الله مجید استفاده می کند ولی دروغگویانه هر بار با یک اسم مطلبی می نویسد در ضمن همه کارشناسان به صراحت اعلام کرده اند که هیچیک از قبور مطهر شهدا تخریب نشده و من بعنوان یک عضو کوچک از خانواده معظم شهدا متاسفم که افرادی چون شما شهدا را ملعبه اغراض سیاسی خود می کنند متاسفم! متاسفم ! متاسفم!
    حامد کبودوند

  5. کدام کارشناس؟!!
    چرا یکی از همین به اصطلاح کارشناسان نمیاد تو تلوزییون چیزی بگه؟
    شما افتضاح خود رو ربط دادید به فتنه و………
    میتونم بگم چه ربی داره؟ از کی تا حالا صدا و سیما دست عوامل فتنه یا اصلاح طلبان افتاده که چندین و چند بار این خبر رو پخش کردند؟
    شما فیلمی که منتشر نمیکنید / پس ما میشینیم پای اخبار کاملا صادق و پویای صدا و سیما!. اگر خبری منتشر کرد که هیچ ولی مطمئن باشید خبری دیگه منتشر نخواهد کرد.
    ————
    گویا شما علاوه بر دروغگویی که در نظرات قبلی نشان دادید فراموشکار هم هستید ، خودتان گفتید بحث نخواهید کرد تا فیلم موضوع منتشر شود اما گویا به حرف خودتان هم اعتقاد ندارید. غرض ورزی مدیرکل صداوسیما هم بر کسی پوشیده نیست و عکس العملی است بر مطلب نوشته شده من ، در ضمن وقتی پرونده قضایی شکل گرفته تا زمان اعلام حکم انتشار ادله شاکی وجاهت ندارد جز برای قاضی که آن هم ارائه شده است و به محض قطعیت حکم منتشر خواهد شد.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *