پس از آنکه در هفته گذشته آقای قوامی بعنوان مسئول ستاد آقای کروبی در قزوین معرفی شدند مطالب متفاوتی ذهنم را مشغول کرده بود و دوست داشتم از فعالان مجموعه اعتماد ملی یا شخص آقای کروبی بپرسم که چگونه بود که ایشان در زمان ریاست مجلس ششم تحصن برخی نمایندگان را غیرقانونی و مذموم دانستند ولی امروز داعیه دار و امام جماعت این حرکت یعنی سید ناصر قوامی را بعنوان رئیس ستاد انتخابات خود در استان قزوین معرفی می کنند. آیا ایشان از نظر خود مبنی بر غیرقانونی بودن آن تحصن برگشته اند یا آقای قوامی حرکت آن زمان خود را اشتباه دانسته و درصدد جبران آن هستند؟

شاید امروز که ایشان در استان قزوین حضور دارند بتوانم پاسخ سوالهایم را بیابم.!

5 Comments

  1. دوست گرامی آقای کبود وند
    سلام
    مرحوم شیخ فضل الله نوری در اعتراض به مشروطیت ( که آن زمان قانونی بود و مجلس شورای ملی هم بر خاسته از قانون بود) در حرم عبدالعظیم حسنی تحصن کرده و حتی فتوا دادند که ای مردم بروید زنا بکنید ولی مشروطه خواه نباشید. حال امروزه کسی هست از شما و دوستانتان که به این تحصن خرده بگیرد؟
    اعتراض ، راهپیمایی، تحصن و سایر اعمال نظیر اینها حق قانونی تمامی مردم و نمایندگانشان می باشد و نباید از کسانی که این روشها را پیش گرفته اند خرده گرفت از طرف دیگر به یکباره تعداد ۸۰ نماینده را بدون دلیل محکم و فقط به استناد بند ۵ ماده انتخابات از حق کاندید شدن محروم کردن اگر جای اعتراض نداشته باشد پس چه کار باید کرد.
    گذشته از اینها کسی که به قول شما در آن کار خلاف امام جماعت آن گروه کذایی بوده الان حق فعالیت سیاسی ندارد یا اینکه چرا کروبی به این شخص چنین پست مهمی داده و وی را وارد گود نموده کاری خلاف است .
    سالهاست که دوستان شما در هیات های نظارت بدون مستندات قانونی و فقط بر اساس عقده و با ترس از کسب آراء عده ای را از حقوق اولیه خود محروم می کنند و به هیچ کس هم جواب گو نیستند مثلا در انتخابات شورای سوم شهر بر چه اساسی جناب احد چگینی رد صلاحیت شدند به نطر ترس از کسب رای توسط ایشان و کم شدن سهم شما و دوسانتان باعث این کار بود.
    موفق باشید

    1. در پاسخ به “یک دوست”
      نویسنده محترم
      ۱)مرحوم شیخ فضل الله نوری بارها گفته بود مردم من منکر مجلس شورای ملی نیستم، بلکه خود در تاسیس آن بیش از دیگران کوشیدم، علما نجف در ابتدا همراه نهضت نبودند و من با دلیل و برهان آنها را به همراهی نهضت فرا خواندم .
      پس من و عموم مسلمانان هم عقیده و همرای هستیم، اختلاف بین من و مخالفان دین است.(منبع)
      ۲) حق قانونی که شما به آن استناد می کنید بر اساس قانون اساسی نمی تواند با موازین شرعی و دینی ما در تضاد باشد و اگر اینگونه باشد باطل است.
      ۳)من نگفتم آقای قوامی کار سیاسی نکنند. بلکه سوال کردم چگونه دو نظر و سلیقه متضاد در کنار هم قرار گرفته اند؟بلاشک یکی از این نظرات تغییر کرده که این همراهی روی داده است.
      ۴)در خصوص رد صلاحیت آقای مهندس چگینی می توانید از خود ایشان در خصوص شکایت شهردار وقت از وی و محکوم شدن ایشان سوال کنید . در ضمن هیات های نظارت بر انتخابات شورای شهر دخالتی ندارند و با همه اینها اگر ترس از کم شدن آرا مطرح بود چرا حتی یکی از همفکران و نامزدهای لیستهای اصلاح طلب که رد صلاحیت هم نشده بودند در شورای شهر رای نیاوردند. آیا جریان اصلاحات فقط یک نیرو داشت که از ترس رای آوری رد صلاحیت شد و دیگر نیروهایی که صلاحیتشان تائید شد امکان رای آوری نداشتند.
      امیدورام این نگاه غرض ورزانه خود را تغییر دهید.
      حامد کبودوند

  2. شما مگر قیم مردم هستید که به خود اجازه می دهید به نمایندگان ملت توهین کنید. در مجلس ششم حقوق برخی نمایندگان ضایع شد و آنان این حق را داشتند که در اعتراض به عمل شورای نگهبان تحصن کنند. نکند انتظار داشتید که مثل شماها چماق به دست بگریند تا حرفشان را به کرسی بنشانند. در ضمن خیلی خوب است که انسان به اندازه کوپنش صحبت کند.
    —————–
    دوست کوپن فروش
    من چه توهینی انجام دادم یا کی ادعا کردم قیم مردم هستم؟ من فقط یک سوال پرسیدم ولی گویا در ادبیات چماق بدستی شما ما حتی حق سوال پرسیدن هم نداریم.
    حامد کبودوند

  3. سلام حامد آقا خوبید؟ امیدوارم زندگی خوبی داشته باشید در جمع فعالان سیاسی ..دست مارا هم بگیرید کمک میکنیم …. از خدای متعال خواستار کمک به شما میباشم که روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشید …..یا علی

  4. با خطاب قرار دادن دیگران به کوپن فروشی می توان پی برد که چه کسی دارای ادبیات چماق به دستی است. لطفا به خوانندگان سایت خود احترام قائل شود . حتی به مخالفان خود.
    —————–
    آیا خوانندگان نباید برای مسئول سایت احترام قائل شوند.؟ وقتی من یک سوال می پرسم و با لفظ اندازه کوپن مواجه می شوم طبیعی است که با همان ادبیات پاسخ خواهم داد.
    حامد کبودوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *