مطابق آیین نامه شورای اسلامی شهر حضور خبرنگاران و حتی شهروندان در جلسات علنی شورای اسلامی شهر منوط به اینکه در نظم و اداره جلسه خللی وارد نشود بلامانع است.

این روزها ایام بررسی بودجه سال ۹۰ شهرداری قزوین با پیشنهادی بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان می باشد و اعضای شورای شهر قزوین با تجربه حداقل سه سال بودجه نویسی در حال انجام این مهم هستند.

در سیاستهای کلان بلاغی از سوی شورا به شهرداری برای بودجه مقرر شده بود مستندات و دلایل فنی و اقتصادی هر ردیف ارائه شود ، اما در زمان بررسی بودجه چنین اتفاقی مشاهده نشد و علی رغم تذکرات جدی و چندباره من همکاران محترم شورا خیلی نسبت به این موضوع حساس نشدند.

همه صاحبنظران و کارشناسان اعتقاد دارند تدوین بودجه یکی از اساسی ترین وظایف شورای شهر است و همین جاست که حضور اصحاب رسانه برای انتقال مباحث و بررسی سطح کیفی نظرات و موضوعاتی که توسط اعضای محترم شورای شهر در خصوص تدوین بودجه بیان می شود ضروری می نماید.

ایکاش شاهد حضور پررنگ اصحاب و فعالان رسانه ای در جلسات شورای شهر بودیم تا واقعیت ها و نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان مردم برای مردم مشخص تر می شد و کیفیت و دقت ! مباحث منتشر می گردید.!!

1 Comment

  1. سلام آقا حامد
    متاسفانه یا این رسانه ها از اهمیت تصمیمات شورای شهر آگاهی ندارند یا اینکه اصلا” براشون مهم نیست و مسائل مهتری وجود داره که باید حول آن مسائل اطلاع رسانی کنند.
    به هر حال سرشون شلوغه امیدوارم که وقت کنند و بیایند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *